Presunúť na hlavný obsah

DO ŠKOLY S DOJČAŤOM

Rodinné vzťahy

Vek detí, ktoré navštevujú jazykové kurzy, je čoraz nižší. Ale učiť angličtinu trojmesačné bábätká? Aj to sa dá. Podľa výskumov sú totiž do 7 rokov dieťaťa ukladané všetky jazykové vnemy do tej istej mozgovej oblasti. Neskôr už každej naučenej reči slúži iná sieť neurónov, a preto je to s učením sa jazykov ťažšie.

Metóda výuky cudzieho jazyka, ktorú vyvinula britská lingvistka a pedagogička Helen Doron, zohľadňuje rozhodujúce vývojové fázy detského mozgu. Od roku 1987, keď Helen Doron predstavila svoju koncepciu verejnosti, sa jej spôsob výuky rozšíril do 26 krajín sveta a od roku 2005 funguje v dvadsiatich mestách aj na Slovensku.
Deti u nás sa svoj prvý cudzí jazyk učia úplne rovnakým spôsobom ako napríklad ich rovesníci v Španielsku, Nemecku či Hongkongu. Opakovane počúvajú anglické texty, riekanky a pesničky na CD, a z ich obsahu potom čerpajú na stretnutiach so svojou učiteľkou. Samozrejme si vôbec neuvedomujú, že sa niečo učia. Hrajú sa, spievajú, kreslia si, skáču, tancujú, búchajú na dvere... Všetko je však dokonale naplánované a každá takáto hra má svoj význam.
Čo však robia na kurze angličtiny trojmesačné bábätká? „Dozor“ svojim rodičom. Tí sa učia, ako v cudzom jazyku komunikovať so svojím dieťatkom, ako mu spievať a podobne. Tak ako pri výučbe materinskej reči, aj v tomto prípade sa za prvý úspech detí považuje, ak sa pozrú na správny predmet, o ktorom práve učiteľka hovorí, alebo ak zamávajú ručičkami, keď ich o to v angličtine požiada.