Presunúť na hlavný obsah

SUPERBIKE BMW S 1000 RR

Zdravie a relax

Najvyššia aerodynamika, športová ergonómia a veľkosťou ideálny pre vysokého aj nižšieho jazdca. Presne to je nový superbike od BMW. Model S 1000 RR zatienil výkonom a parametrami konkurenciu, výrobca ho nasadil nielen do pretekov, ale dostane sa v roku 2010 aj na cesty. Cena by sa mala pohybovať na úrovni 15-tisíc eur.

Hlavným znakom BMW S 1000 RR je určite jeho pomer výkon-váha. S plnou nádržou váži len 206 kilogramov. Poháňa ho kvapalinou chladený radový štvorvalec s výkonom 142 kW pri 13000 otáčkach za minútu. Najvyššiu hodnotu krútiaceho momentu 112 Nm dosiahnete pri 9750 otáčkach. Prioritou BMW bolo dosiahnúť čo najmenšiu hmotnosť komponentov motora, čo sa im s hmotnosťou necelých 60 kg aj podarilo. Motor je mimoriadne úzky a ukrýva najmodernejšie materiály. Celkovo 16 ventilov je po vzore z Formuly 1 vyrobených z ľahkého titánu. Na výfukový systém s malou a krátkou zadnou koncovkou sa použila nerezová oceľ. Rám je už tradične hliníkový. Pre väčšiu bezpečnosť je S1000 RR k dispozícii aj s ABS so štyrmi rôznymi módmi a extrémne pokročilým systémom trakčnej kontroly DTC. Ten prevzali priamo zo závodnej verzie, kde bola testovaná. Chýbať nebude ani HP Gearshift Assistant, vďaka ktorému preradíte na vyšší stupeň bez vypnutia spojky a za plného plynu. Vo výbave nájdu budúci majitelia aj rôzne jazdecké módy (rain, race, profi...) dostupné na jeden dotyk. Superbike si zachoval nezameniteľný dynamický dizajn BMW Motorrad, od starších modelov ho určite odlíšia dominantné asymetrické reflektory. Na výber sú štyri farebné prevedenia, jedno z nich je vo farbách BMW Motorsport.