Presunúť na hlavný obsah

NOVINKA OD AUDI: VÝKONNÉ RS 5

Zdravie a relax

Už o niekoľko dní na ženevskom autosalóne značka Audi okrem novinky A1 predstaví aj dynamický vrchol svojej ponuky v podobe modelu RS 5. Kupé, ktoré nadväzuje na tradíciu založenú pre viac ako 15 rokmi, ponúkne nielen vysoký výkon, ale aj dokonalé pohodlie. FEMINITY vám ponúka prvý pohľad na novinku.

Základom nového kupé Audi RS 5 je jeho vysokootáčkový atmosférický motor V8 s  objemom 4163 kubických centimetrov, ktorý je úzko príbuzný s agregátom V10 zo športového modelu R8. Ručne vyrábaný motor 4.2 FSI s náročnou konštrukciou sacieho a výfukového traktu pripomína svojimi nastaveniami skôr závodný ako klasický motor. Najvyšší výkon 331 kW (450 k) dosahuje pri 8250 otáčkach. Kupé s hmotnosťou 1725 kilogramov sa na nulu dostane už za 4,6 sekundy a obmedzovač zastaví ručičku na hodnote 250 km/h. Ak vám to nestačí, v Audi vám vedia túto hranicu posunúť na hodnotu 280 km/h. O prenos sily sa postará sedemstupňová prevodovka S-tronic, ktorú pre potreby RS 5 zosilnili. Dvojspojková prevodovka radí extrémne rýchlo a hladko, okrem automatu má vodič na výber aj manuál s novým ovládačom alebo páčkami pod volantom. Športový podvozok modelu Audi RS 5 dostal upravené pružiny, tlmiče a stabilizátory a od civilnej verzie A5 sa odlišuje aj v tom, že je karoséria položená o 20 milimetrov nižšie. Novinka stojí na nových 19 palcových kolesách z ľahkých zliatin s pneumatikami 265/35, na želanie si môžete vybrať aj 20 palcové s pneumatikami 275/30. Mohutné kotúčové brzdy s vnútorným chladením majú vpredu priemer 365 mm, na želanie ich v Audi nahradia keramickými kotúčmi s uhlíkovými vláknami s priemerom 380 mm. Po dizajnovej stránke získal model RS 5 vďaka decentným úpravám ešte ostrejší charakter. Zmeny sa dotkli masky Singleframe, ktorá je ešte viac výraznejšia, nové sú aj svetlá xenon plus s denným režimom s technológiou LED. Nový nárazník má väčšie otvory na prívod vzduchu do motora a k brzdám. Zadnej časti auta dominuje rozmerný difúzor, dve oválne koncovky výfuku integrované do nového nárazníka a samozrejme spojler, ktorý sa automaticky vysunie po prekročení rýchlosti 120 km/h. Súčasťou sériovej výbavy interiéru sú elektricky nastaviteľné športové sedadlá s výraznými bočnými opierkami a integrovanými opierkami hlavy v kombinácii kože a Alcantary. Všetky ukazovatele majú biele stupnice na čiernom podklade. Do palubného počítača sú integrované stopky na meranie času na okruhu a teplomer oleja.