Presunúť na hlavný obsah

BMW Concept M5 s výkonom až 560 koní

Zdravie a relax

Prvý sedan s písmenom M v označení predstavilo BMW už pred 26 rokmi. M5 s charakteristikami športového automobilu položil základy novej kategórie. Veľtrh Auto Šanghaj 2011 využije divízia BMW M GmbH ako platformu na predvedenie novej interpretácie tejto koncepcie. BMW M5 Concept je stelesnením neopakovateľne fascinujúcej kombinácie motoršportom inšpirovanej pohonnej a podvozkovej technológie s typickou M dizajnovou estetikou, ako aj funkčnosťou a priestorovým komfortom prémiového sedanu vyššej strednej triedy.

 

Koncept, blízky sériovej podobe, prináša dizajnové prvky, charakteristické pre modely BMW M: rozmerné vstupné vzduchové otvory v nástavci pod predným nárazníkom, dynamickú siluetu a aerodynamicky optimalizované zadné partie. Pod predným nárazníkom sa nachádzajú tri vzduchové otvory. 

Centrálny otvor má obzvlášť trojrozmerné stvárnenie a je najväčší. Na dolných hranách bočných otvorov sú aerodynamické lišty, zvané „klapky“, cielene zamerané na optimalizáciu prúdenia vzduchu. Bočný sektor prináša novú interpretáciu mriežky medzi prednými dverami a prednými kolesami. 

Silueta avizuje pre BMW M typické zníženie podvozka. Zadné partie BMW Concept M5 podporujú dynamický vizuálny dojem širokého rozchodu kolies aj charakteristickými dvoma pármi okrúhlych koncoviek výfuku, difúzorom a integrovanou aerodynamickou lištou na hrane veka batožinového priestoru. 

BMW Concept M5 poháňa nový agregát V8 s technológiou TwinPower Turbo. Jeho výkon bude v porovnaní s predchodcom výrazne zvýšený. Zároveň však uplatnenie stratégie BMW EfficientDynamics prinesie podstatné zníženie spotreby paliva aj emisií – minimálne o 25 percent. Jedným z opatrení tohto súboru, ktorý využíva BMW Concept M5, je systém Auto Start Stop. 

Prenos pohonnej sily zabezpečí nová sedemstupňová M dvojspojková prevodovka s radiacim systémom Drivelogic, špeciálne naladená na charakteristiky nového agregátu V8. BMW Concept M5 tiež prináša nový Aktívny M diferenciál. Priamo v jeho puzdre je umiestnená viaclamelová spojka, ktorá zabezpečí prísun pohonu na koleso s lepšou trakciou. 

Podvozok BMW Concept M5 má kinematiku, zavesenie kolies či odľahčené vysokovýkonné brzdy ladené špecificky pre potreby športového sedanu. Konštrukciu, ktorej know-how pochádza aj z oblasti motoristického športu, podporilo rozsiahle testovanie podvozka v kontexte celého vozidla na Severnej slučke okruhu Nürburgring. M-špecifické 20-palcové kované disky kolies s typickým dvojlúčovým M-dizajnom sú obuté do pneumatík rozmeru 265/35 ZR20 vpredu a 265/35 ZR20 vzadu.