Presunúť na hlavný obsah

Petra Marko: Pre Šepsa a Kolečkářovú nakupujem v Londýne

Móda

Zmenu v obliekaní finalistov Česko Slovenskej SuperStar už snáď každý zaregistroval aspoň na obrazovke. Za lepšími stylingmi stojí Slovenka Petra Marko, ktorá šéfuje tanečnej a kostýmovej produkcii ExtravaDansa.

 

Zobrala si ich do parády! Slovenka Petra Marko sa doteraz vo vodách šoubiznisu pohybovala najmä ako tanečná producentka, no vďaka Česko Slovenskej SuperStar bude môcť ukázať, že má čo hovoriť aj do stylingu. Druhá séria medzinárodnej speváckej súťaže sa pritom odohráva v Prahe a prevažne české bolo aj obsadenie mnohopočetného tímu.  

Pozícia stylistky nebola výnimkou a pôvodne ju zastávala uznávaná kostýmová výtvarníčka Klára Klempířová, ktorej po drsnej kritike Petra flek vyfúkla. Nečakajte však žiadne trhanie vlasov, tieto dámy v súkromí vychádzajú veľmi dobre. „Klára je fajn človek. Sadli sme si od začiatku, veľakrát sa ma dokonca pýtala na môj názor. Variť však z vecí, ktoré mala k dispozícií bolo obmedzujúce,“ priznáva jej nástupkyňa, ktorá má ako tanečná producentka s kostýmami bohaté skúsenosti.

„ExtravaDansa je tanečná a kostýmová produkcia odjakživa,“ smeje sa Petra na predstave mnohých, že je nováčikom. „Je to zrejme preto, že českom a slovenskom trhu nás ľudia vnímajú viac cez tanec, no inde v Európe aktívne pracujeme aj v oblasti kostýmov. Máme tritisíc vlastných kúskov a celé oddelenie na výrobu nových kostýmov,“ dopĺňa. Ani tisícky kusov oblečenia však nie sú pre taký projekt, akým je SuperStar postačujúce. 

 „Máme síce jedinečné zásoby, ale samozrejme nákupy a šitie je tiež nevyhnutné. Práve kombinácia týchto zdrojov tvorí výsledok, ktorý je zatiaľ pozitívne hodnotený,“ teší sa podnikateľka, ktorá už vytvorila schopný tím spolupracovníkov a spoločne poctivo zarezávajú. „Všetko sa zbehlo tak rýchlo, že sme v prvý týždeň museli dať do kopy to množstvo stylingov doslova za pár hodín. Všetci sme vtedy ťahali aj 18 hodín denne,“ šokuje Marko.

Okrem čerpania zo zásob, ktoré už Petra mala k dispozícií, dokupuje nové kúsky aj preto, že mnohým finalistom chce vytvoriť osobitý štýl. Z celej dvanástky stačí poukázať napríklad na milovníka reggae Michala Šepsa: „Obrovskou výhodou je pre nás aj to, že ExtravaDansa má pobočky v Londýne či Viedni, kde sa dajú zohnať úplne iné veci ako v Prahe alebo Bratislave. V Anglicku napríklad na Šepsa nakupujeme v špeciálnom Jamaika obchode a na Betku Kolečkářovú priamo v známej punk štvrti Camden Town.“

A zdá sa, že speváci sú nadmieru spokojní, pretože podľa Petriných slov si najmä dievčatá často želajú, aby ešte nevypadli a mohli si obliecť ďalšie krásne a drahé kúsky. Už zostáva len to, aby boli rovnako spokojní aj diváci.