Chcete schudnúť? Dostaňte z tela prebytočnú vodu!

Vždy je príjemné, keď máme na čo zvaliť kilá navyše. Na prejedanie zo stresu, naberanie svalovej hmoty (pretože svaly sú ťažšie ako tuk) a podobne. Ale niekedy za nadbytočné kilá na váhe naozaj nemôže naša lenivosť alebo pažravosť, ale jednoduchý dôvod. Naše telo zadržiava vodu.

chudnutie,postava,stihla,akcia,zlava,pristroje,zdravie,krasa,tipy,shopcity.sk ,

chudnutie,postava,stihla,akcia,zlava,pristroje,zdravie,krasa,tipy,shopcity.sk ,

Človek sa vtedy cíti doslova ako naliaty vodou, má opuchnutú tvár, ruky a nohy. Môže za tým stáť nedostatočná činnosť obličiek, kvôli čomu sa do tkanív ukladajú soli a tie v tele držia vodu. V takom prípade musíte obličkám pomôcť a nasadiť diétu, ktorá zároveň pôsobí ako odvodňovacia kúra. Snažte sa vyhýbať živočíšnym bielkovinám – mäsu, syrom, údeninám a samozrejme, čo najviac obmedzte soľ a slané jedlá.

Zaraďte do jedálnička koreňovú zeleninu ako petržlen, zeler, mrkvu, chren či špargľu a rovnako listovú zeleninu. Obrovským pomocníkom je morská riasa kombu a bylinky s močopudným účinkom, teda žihľava, brezové listy či lopúchový koreň. Nezabudnite piť aj veľa čistej vody, keďže spomínané bylinkové čaje a odvary vás dosť odvodnia. Doprajte si aj zeleninové šťavy. Zabudnite pri tejto diéte na biely cukor alebo bielu múku, kávu, alkohol, vyprážané jedlá a cestoviny či zemiaky vo väčšom množstve.

Iným dôvodom zadržiavania vody môže byť u žien aj menštruácia. Začína to približne dva týždne pred jej začatím, pretože hormóny, ktoré kontrolujú v tele rovnováhu cukru a soli, klesajú. Vtedy je niekedy problém napchať sa do nohavíc, ktoré inak celkom ľahko zapneme. O naliatych členkoch nehovoriac. Telo prebytok vody po skončení periódy môže vylúčiť, ale niekedy sa tak nestane. Vtedy, ako inak, pomôže pohyb a strava, ktorá odvodňuje – uhorky, zeler či petržlen. Banány a brokolica, kyslá kapusta a paprika pomôžu tiež, pretože obsahujú draslík, a ten zohráva pri zadržiavaní vody v tele veľkú úlohu. Jeho nedostatok je vlastne ďalším dôvodom tohto problému. Jeho prísun si zabezpečíte konzumáciou stravy bohatej na vlákninu, napríklad orechmi, nelúpanou ryžou či bôbmi. Nič nepokazíte ani keď telu dodáte vitamín B, vápnik a horčík.

Je jedno, či za kilami navyše stojí tuk alebo voda, výsledný efekt je, aspoň na pohľad, ten istý. Vyskúšajte teda hore zmienené rady a uvidíte, že sa nezbavíte len niekoľkých kíl, ale aj problémov, ktoré so zadržiavaním vody súvisia. Takými môže byť trebárs problematická pleť alebo celulitída.

 

Foto:
Zdroj:
Scout

Súvisiace články

Diskusia k článku

comments powered by Disqus

Najčítanejšie články

Staň sa fanúšikom

Starostlivosť o seba