Presunúť na hlavný obsah

Nový Mercedes Benz E 63 AMG

Zdravie a relax

Mercedes Benz E 63 AMG, dvíhajúci latku dynamiky a úspornosti vo svojej kategórii, sa začne dodávať ako limuzína alebo kombi aj na Slovensko v septembri 2011. Boduje v ňom nový preplňovaný agregát V8 biturbo 5,461 litra (386 kW/525 k, 700 Nm, zrýchlenie na 100 km/h za 4,3 s). O ešte špičkovejšie parametre sa postará voliteľný balík AMG Performance (410 kW, 800 Nm, zrýchlenie na 100 km/h za 4,2 s), pri ktorom je okrem iného plniaci tlak zvýšený z 1,0 baru na 1,3 baru.

 

Sedemstupňová športová prevodovka AMG SPEEDSHIFT MCT ponúka vo vozidle štyri prevádzkové módy. S (Šport), S+ (Šport plus) a M (Manuálny), ktoré poskytujú kratšie časy preradenia, vyššie otáčky a spontánnejšie radenie. Je pri nich nielen vypnutá funkcia stop – štart, ale aj riadiaca jednotka motora pri plnom zaťažení tiež čiastočné zatemní valce.

To umožňuje ešte rýchlejšie radenie, sprevádzané emocionálnou zvukovou kulisou. Nechýba ani funkcia automatického medziplynu pri podradení. Úsporný mód C rozbieha vozidlo na dvojke, rýchlosti cielene včas preraďuje a predchádza vysokým otáčkam. Spotrebu vozidla znižuje riadený prívod paliva a riadenie generátora, rekuperácia brzdnej energie a používanie systému stop - štart. 

E 63 AMG dostal nový športový podvozok AMG RIDE CONTROL a elektronicky regulovaný systém tlmenia, ktorý umožňuje ručne nastaviteľné alternatívy Komfort, Šport a Šport plus. Predná náprava má rozchod kolies širší o 56 milimetrov so samostatnými závesmi kolies pre vyšší negatívny odklon a tým lepší grip pri rýchlej jazde v zákrute.

Pri vyššom výkone, krútiacom momente a lepších jazdných vlastnostiach je nový E 63 AMG úspornejší, ako predošlý model s atmosférickým motorom 6,3 litra V8. Celková spotreba paliva 9,8 litra (10 litrov pri kombi) na 100 kilometrov (podľa NEFZ – Nový európsky jazdný cyklus) rovnaká pre oba výkonové varianty je o 2,8 litra (22 percent) nižšia ako u predchodcu. 

Na E 63 AMG zaujmú okrem viacerých prvkov symboliky AMG tiež štandardne obuté 10-lúčové 18-palcové pneumatiky 255/R40 R18 na prednej a 285/35 R18 na zadnej náprave. Vo vysokohodnotnom, perfektne spracovanom interiéri je tiež športový volant AMG s trojramenným dizajnom a hore i dole splošteným vencom, ktorý umožňuje optimálne riadenie vozidla. Účelný je farebný trojdimenzionálny TFT displej v strede tachometra. 

Sériovo sa do vozidla montuje trojstupňové ESP so športovou funkciou a výkonná brzdová sústava AMG s kompozitnou technikou na prednej náprave. Medzi vyše tuctom asistenčných systémov je nový aktívny asistent sledovania mŕtveho uhla a aktívny asistent udržiavania jazdného pruhu.