Presunúť na hlavný obsah

10 najtrápnejších správaní sa čašníkov v reštaurácii: To je také „slovenské“!

Zábava

Domácej kuchyni sa nič nevyrovná, no aj ženy majú raz za čas chuť vyraziť si niekde do reštaurácie a vyskúšať niečo nové. Slovenská gastronómia je však ešte v plienkach a tieto skúsenosti to veľakrát len potvrdzujú!

1. 15-minútové zahrievacie kolo

V našich reštauráciách si musíte najskôr posedieť štvrťhodinku, aby sa personál uistil, že skutočne máte záujem o to, stráviť čas práve v ich reštaurácii. 15-minútové zahrievacie kolo nikoho nezabije a vy sa predsa nikde neponáhľate, lebo podľa mnohých čašníkov ani nepracujete.

2. Zákazník, náš pán? U nás to platí naopak

Kým v zahraničí vás privítajú s nadšením, u nás máte pocit, že ste čašníkovi práve pokazili svojou prítomnosťou celý deň. 

3. Klapky na očiach

Niektorých čašníkov vôbec netrápi, že majú hosťovi priniesť pripálené alebo škaredo naservírované jedlo. A výsledok? V „lepšom“ prípade pre čašníka to zákazník bez problémov zje, v tom horšom si pobúrenosť zlízne práve ten čašník.

4. Spätná väzba im nič nehovorí

Nechutilo vám jedlo, ale nie ste typ, ktorý by to za každú cenu riešil? Nevadí. Hoci necháte nezjedené jedlo na tanieri, nikto sa vás ani len nespýta, či vám nechutilo. Svoju povinnosť si splnili a pokojne si vypýtajú účet.

5. Luxus za každú cenu

Objednali ste si najlacnejšiu fľašu vína a ako zázrakom, momentálne nemajú. Bez toho, aby sa vás spýtali, vám automaticky prinesú to o triedu vyššie. Pokojne to prijmite, ale za cenu toho lacnejšieho. To, že ho ponúkajú a nemajú na sklade nie je váš problém. Alebo bez hanby odíďte.

6. Čím väčší účet, tým väčšia samozrejme provokácia

Môže ísť o výnimočnú večeru, kedy si doprajete viac, než kedykoľvek predtým. Namiesto toho, aby bol čašník rád, že robíte vysoké tržby, automaticky vás odsúdi a nedokáže sa zmieriť s tým, že si stále niečo objednávate.

7. Nemáte oblek, nemáte peniaze

V solídnejších reštauráciách je to naopak. Nemáte oblek alebo spoločenské šaty? Pocítite už po prekročení prahu, že tam nepatríte. Nevadí, že vám to dáva najavo práve čašník, ktorý tam pracuje za päťsto eur mesačne. V ten moment sa cíti ako majiteľ. Škoda, nie každý, kto má peniaze, má aj vycibrený vkus a skutočný majiteľ tejto reštaurácie tak práve prišiel o zákazníka.

8. Pozor, oni majú právo byť naštvaní, pracujú totiž osem hodín denne

Nepáči sa vám ich správanie? Mali by ste byť viac empatickí. Čašníci totiž pracujú osem a viac hodín a neuvedomujú si, že bežní ľudia sú na tom úplne rovnako.

9. Malé prepitné? Že sa nehanbíte

V prípade, že čašníkovi necháte malý tringelt, zchytáte jeho uštipačný pohľad ešte raz ako bonus. V skutočnosti ale takýto čašník môže byť rád, že vôbec niečo dostal. Vzhľadom k jeho správaniu by ste mu totiž mali z účtu za jedlo skôr strhnúť.

10. Kyslý výraz namiesto poďakovania

Pýtate sa, prečo sa na západ od našej krajiny každý teší a ďakuje vám za návštevu? Odpoveď je jednoduchá – reštaurácie fungujú ako rodinný biznis a ľudia si tak vážia akékoľvek euro. U nás ste „len“ zamestnanec, ktorý vždy dostane svoju výplatu a nemá zodpovednosť voči zisku reštaurácie. Je im tak jedno, či sa vrátite alebo nie.