Supertučné potraviny, ktoré sme zavrhli pre ich obsah tuku: Tieto sú pre naše telo neuveriteľne prospešné

Šialenstvo, ktoré v podobe ultraľahkých a nízkotučných potravín prišlo, sa ešte stále drží. No mnohí ľudia si neuvedomujú, že tučné jedlá ich telu dodávajú dôležité látky, ktoré ničím iným nenahradia.

Tieto supertučné potraviny sme zavrhli pre ich obsah tukov

Tieto supertučné potraviny sme zavrhli pre ich obsah tukov

Zdroj: Profimedia

Orechy

Orechy sa môžu pochváliť naozaj úctyhodným obsahom tuku. Tento je však viac ako zdravý a pre ľudský organizmus priam nenahraditeľný. Okrem toho, v hrsti orechov sa ukrýva aj množstvo vitamínov a antioxidantov. Samozrejme, na kilá ich neodporúčame jesť, ale zopár by ste si ich mali rozhodne dopriať každý deň.

Avokádo

Avokádo je dalším tučným jedlom, ktoré prospieva nášmu zdravotnému stavu. Je skvelým zdrojom mono-nenasýtených tukov, ktoré pomáhajú telu znižovať obsah zlého cholesterolu. Na tomto zelenom zázraku je skvelé aj to, že ho môžete jesť na milióny spôsobov. Či už si ho doprajete v surovom stave alebo ako prísadu do šalátov, je len a len na vás.

Kokos

I keď kokos obsahuje veľa (saturovaných) tukov, zaraďujeme ho medzi veľmi zdravé potraviny. Paradoxne znižuje hladinu zlého cholesterolu a ničí baktérie, ktoré sa usídlili vo vašom tele. Napríklad taká kokosová múka je plná vlákniny, takže dokáže znížiť glykemický index v pečive.

Vaječný žĺtok

Väčšina živín, ktoré sa vo vajíčku nachádzajú, sú práve v žĺtku. Preto nie je žiadny dôvod na to, aby ste ho zo svojho jedálnička úplne vynechali. Látky, ktoré žĺtka obsahujú, nemajú takmer žiadny vplyv na hladinu cholesterolu v krvi. V neposlednom rade nezabúdajte na to, že vajíčka sú považované za jednu z najzdravších potravín vôbec a majú vynikajúcu rovnováhu aminokyselín, čo ľudksý organizmus naozaj ocení.

Syr

Syr má v sebe okrem vyššieho obsahu tuku, aj enormné množstvi bielkovín a vápnika. Už len kvôli tomu patrí táto pochúťka do skupiny prospešné. Taktiež nesmieme zabúdať na to, že syry obsahujú minerálne látky zinok a fosfor, vitamín A, B2, B12 a D.

Losos

Táto ružová rybička obsahuje vynikajúce omega3 mastné kyseliny, ktoré náš organizmus doslova miluje. Obsahuje bielkoviny a vitamín B6, ktorý funguje ako prevencia proti rakovine hrubého čreva. Už malý kúsok tohto lahodného pokrmu vám do tela dodá viac živín ako iná potravina, ktorou by ste lososa chceli nahradiť. 

Foto:
Profimedia
Zdroj:
gab

Súvisiace články

Vysetrenie.sk

Diskusia k článku

comments powered by Disqus

Najčítanejšie články

Staň sa fanúšikom

Starostlivosť o seba