Cesnak má pozitívny účinok na pľúca a hrubé črevo – ak chcete tieto orgány prečistiť, toto je cesta!

Všetci veľmi dobre poznáme cesnak, využíva sa v našej kuchyni či prírodnej lekárni už dlhé roky. My vám prinášame pár faktov, ktoré ste možno nevedeli.

Cesnak má na organizmus hrejivé účinky, pomôže teda hlavne v zimných obdobiach a ľuďom so silným chladom v tele

Cesnak má na organizmus hrejivé účinky, pomôže teda hlavne v zimných obdobiach a ľuďom so silným chladom v tele

Zdroj: Profimedia

 

  • Cesnak má na organizmus hrejivé účinky, pomôže teda hlavne v zimných obdobiach a ľuďom so silným chladom v tele.
  • Cesnak má pozitívny účinok na pľúca a hrubé črevo – ak chcete tieto orgány prečistiť, prípadne podporiť, konzumujte cesnak pravidelne.
  • Cesnak podporuje cirkuláciu a vyvoláva potenie, potláča vírusy a iné mikroorganizmy, ktoré ovplyvňujú vznik degeneratívnych ochorení ako je rakovina.
  • Pomáha odstraňovať červy, kvasinky vrátane candidy albicans a toxíny z tela, antioxidačné a protizápalové účinky, prevencia artériosklerózy.

Užitočné recepty do domácej lekárne: 

  • Vychladený cesnakový čaj môžete použiť povrchovo na popŕhlenie žihľavou alebo brečtanom jedovatým - v jednej šálke vody povarte 4 nakrájané strúčiky cesnaku asi 20 minút, následne naneste na postihnuté miesto ako zábal.
  • Prevencia proti úplavici, nevoľnosti pri cestovaní alebo chrípke – žuvajte jeden strúčik cesnaku 15 minút a potom ho zjedzte.
  • Zápal ucha - kvapnúť kvapku cesnakového oleja do ucha 1-krát denne: príprava cesnakového oleja - roztlačte niekoľko strúčikov cesnaku a namočte ich do 90 ml olivového oleja na tri dni, potom preceďte cez utierku a použite ako kvapky.
  • Deti alebo ľudia citliví na výraznú chuť môžu vložiť plátok cesnaku medzi dva plátky jabĺčka.

Na čo si dajte pozor: 

Cesnak nepôsobí priaznivo na ľudí, u ktorých sa prejavujú príznaky zvýšeného tepla vnútri tela, ako začervenaná tvár a oči, pocit zvyšnej teploty tela, potenie sa počas noci a rýchly slabý tep. 

Zdravý cesnakový dressing:

150 g  tofu majonézy
20 g  cesnaku
1 pl  oleja z praženého sezamu  
1 dcl  pramenitej vody
1/2 čl  ryžového Misa

Do misky dáme Tofu majonézu, olej, pretlačený cesnak, Miso, zohriatu vodu a dobre premiešame. Pridaním väčšieho množstva cesnaku zvýšime pikantnosť dressingu.

Foto:
Profimedia, Archív Elementy zdravia
Zdroj:
Elementy zdravia

Súvisiace články

Vysetrenie.sk

Diskusia k článku

comments powered by Disqus

Najčítanejšie články

Staň sa fanúšikom

Starostlivosť o seba