Presunúť na hlavný obsah

Testovali sme nové BMW X1: SUV s maximálnym potešením z jazdy, vďaka týmto vychytávkam

Zábava

Trend ukazuje jasne, automobily mníchovskej značky sa “nafukujú” čoraz viac a nové BMW X1, ktoré možno označiť ako SUV, je toho dôkazom.

Keď sme prvýkrát uvideli naživo novú generáciu BMX X1, zdala sa nám na pohľad výrazne väčšia. Nesklamalo nás to ani vo vnútri, tam sa dizajnéri pohrali oveľa viac a priestor zväčšili. Automobily BMW ponúkajú vďaka dynamickým líniám a výborným športovým vlastnostiam radosť a potešenie z jazdy. V tomto prípade má na tom svoju zásluhu aj úplne nový podvozok, ktorý tiež prispieva k ešte lepšiemu komfortu.

Dynamická jazda vs. elektronika, ktorá za vás urobí všetko - aj zaparkuje

BMW X1 xDrive 25d s naftovým motorom, na ktorom sme mali možnosť jazdiť, malo pohon všetkých štyroch kolies. Silnejší motor s výkonom 170kW (231 k) 40000 1/min, pričom zdvihový objem bol 1.995 cm3 a krútiaci moment 450 Nm. Za príplatok si môžete kúpiť rôzne elektronické a iné vychytávky. Nás zaujalo niekoľko z nich.

Vďaka pokročilej dobe techniky, si môžete uľahčiť jazdu a vytvoriť komfort. Head-Up Displej, ktorý premieta na čelné sklo vodičovi značky a rýchlosť či smer, máte tak rovno v zornom uhle (nemusí vám zrak klesať na tachometer). Pokiaľ sa vozidlom dostanete mimo jazdného pruhu, automaticky vás na to upozorní v podobe vibrujúceho volantu. 

Adaptívny tempomat oceníte najmä na dialniciach a naopak, asistent pre jazdu v kolóne v meste, prípadne aj mimo neho. Vozidlo si kontroluje vzdialenosť od auta pred vami na základe vyrátanej brzdnej dráhy, samo pribrzdí, ak treba a takisto sa poháňa vpred. Nemusíte mať nohu na plyne, pridržiavate len volant. 

Parkovací asistent - môžete sa naň spoľahnúť tak, ako vidíte v reklame?

Zadná kamera a parkovací asistent s priečnym aj pozdĺžnym parkovaním, ktorý môžete využiť, sú skvelými pomocníkmi. Priznáme sa, ak ste doposiaľ neskúšali parkovací asistent, môžete mať spočiatku nedôveru, či správne vymeria priestor medzi autami. Verte však, že áno, len je to o zvyku a dôvere. Elektronika prevezme kontrolu nad riadením a sám sa otáča aj volant. Vodič však musí aj naďalej pracovať s pedálmi, v tomto prípade s brzdou. Hoci ide o automat, zodpovednosť je na vodičovi. Ten musí celú situáciu kontrolovať, zadná kamera vám v tom skvele pomôže a kedykoľvek môžete zasiahnuť do tohto procesu a to veľmi jednoducho - uchopením volantu.

Prekvapivo nízka spotreba aj pri automatickej prevodovke

Keďže sme mali tento model s osemstupňovou automatickou prevodovkou Steptronic so zníženým vnútorným trením a s plnou nádržou, nemali sme žiadne obmedzenie, čo sa týka jazdy. Jazda v hlavnom meste, kde kombinácia zápch a automatu väčšinou vytvorí nelichotivú vysokú spotrebu či dialnica mimo mesta, ktorú sme vyskúšali pochopiteľne tiež. Spotrebu uvádza automobilka veľmi nízku: 5,2 – 5,0 l/100 km, čo je oproti predošlej verzii o 17% menej. Môže za to nová prevodovka a tiež najnovšie štvorvalcové motory. Keďže my sme ale skúšali aj športový mód jazdy, s automobilom sme sa dosť "vyšantili" a spotreba nám narástla v tomto prípade na 7,2 l/100 km.

Ženy ocenia predovšetkým veľkosť zadnej časti vozidla

BMW X1 je vozidlo, ktoré ponúka priestor, ale aj komfort taktiež v zadnej časti. Bez problémov sem uložíte autosedačku a nielen jednu. 

Páči sa vám nová generácia BMW X1?

spolu hlasovalo 59 ľudí

Áno
54
Nie
5