Ak chcete niekoho o niečom presvedčiť, použite túto jednoduchú taktiku: Zaberá takmer vždy
Vaša schopnosť presvedčiť niekoho o niečom sa týmto môže radikálne zlepšiť...
Ak sa jedná o komunikáciu, vždy ňou chcem niečo dosiahnuť a dostať sa k záveru, ktorý bude výhodný pre obe strany. Samozrejme, ak chceme niekoho o niečom, alebo na niečo presvedčiť, ide tu o to, akým smerom budeme konverzáciu viesť. Či už je to náš partner, zamestnanec, či fanúšik, vždy musíme hovoriť tak, aby sme predišli negáciám a negatívnemu postoju z jeho strany.
Prečítajte si: Štyri zbytočné veci, za ktorými sa v živote naháňame, no nemali by sme ich vôbec riešiť
Ako môžeme niekoho presvedčiť?
V prvom rade musíte disponovať určitou dávkou empatie. Musíte vnímať a dobre počúvať, čo druhá strana chce a aké sú jej záujmy, potreby. Na tom budete stavať celú komunikáciu.
1. Dohoda
Ak nastolíte nemenný a direktívny postoj, taký istý ochranný mechanizmus môžete očakávať aj od vášho „poslucháča“.
Príklad: Priateľka dá ultimátum, dokedy má partner niečo vykonať, niekomu zavolať, niečo vybaviť. Ultimátum znamená príkaz, čo automaticky prinesie niečo ako odmietnutie. Vypočuť si obe strany a dohodnúť sa je oveľa efektnejšie.
Prečítajte si: 5 zamestnaní s najvyšším počtom „psychopatov“. Patrí tam aj to vaše?
Menej je viac
Možno ste netušili, že menšina má v dave veľké slovo. Ak si chcete presadiť svoj názor, ale máte zlý pocit, že vaša skupinka je príliš malá, v skutočnosti máte väčšiu silu, než skupina väčšia. Vo veľkej skupine sú ľudia, ktorí sa k vám možno pridajú, len doteraz sa svoj názor báli prejaviť.
Protislužba
Niečo za niečo vždy fungovalo a vždy fungovať bude. Ak chcete od niekoho, aby vyhovel vám, mali by ste dobre porozmýšľať, čo mu viete za to ponúknuť.
Príklad: „Potrebujem, aby si dokončil tento projekt predčasne, pretože nás tlačí čas. Viem, že som ti dal iný deadline, ale inak to nejde.“ Takéto niečo by nemalo byť povedané direktívne, ale s tým, že za to príde revanš.
Prečítajte si: Žene dali na pracovnom pohovore veľmi záludnú morálnu otázku. Z jej odpovede si môžete zobrať ponaučenie
Gradácia požiadavky
Keď sa predajca áut, snaží predať auto, ukazuje modely postupne. Jeden po druhom a pomaly tak, aby mal potenciálny klient čas na rozmyslenie, aspoň aby si myslel, že ho má. No ešte v ten deň si kupujúci auto vyberie, pretože apel na neho išiel pomaly. Presviedčanie by teda malo gradovať.