Poznáme tajomstvo dlhého života: Spočíva v tejto strave bohatej na nespracované sacharidy a vlákninu

Vedci a lekári hľadajú tajomstvo dlhovekosti už celé stáročia. No nedávno sa im podarilo do tohto tajomstva nahliadnuť. Zistili, že kľúčom k dlhému životu môže byť životný štýl istého kmeňa, v ktorom žijú ľudia s najzdravšími tepnami na svete. Chcete vedieť vďaka čomu?

Kľúčom k dlhému životu môže byť životný štýl istého kmeňa, v ktorom žijú ľudia s najzdravšími tepnami na svete. Viete vďaka čomu?
Kľúčom k dlhému životu môže byť životný štýl istého kmeňa, v ktorom žijú ľudia s najzdravšími tepnami na svete. Viete vďaka čomu?

Zdravé tepny bez rizika infarktu

Ako informuje denník Dailymail, vedci skúmaním istého kmeňa Tsimane v bolívijskej Amazónii zistili, že vďaka ich strave a aktívnemu životnému štýlu ide o ľudí, ktorí majú tepny neznečistené toxínmi, ktoré nevykazujú takmer žiadne riziko srdcových chorôb. To znamená, že u nich takmer vôbec nedochádza k zužovaniu či upchávaniu ciev, ktoré sú zodpovedné napríklad aj za vznik infarktu. Majú dobrý krvný tlak aj cukor, či nízku hladinu cholesterolu v krvi. Akú stravu by sme si teda podľa ich jedálnička mali naordinovať, ak chceme žiť čo najdlhšie, ale predovšetkým čo možno najzdravšie? A stačí len strava?

Mohlo by vás zaujímať: Čo sa deje v našej hlave, keď sa vzdáme sladkého? Bod 1 môže úplne zmeniť váš doterajší život

Viac zdravých sacharidov a tukov, menej bielkovín

Ak sa chceme čo najviac priblížiť k ich stravovaniu, základom je diéta na báze príjmu nespracovaných sacharidov s vysokým obsahom vlákniny a čo najmenšieho množstva bielkovín a tuku. Gro ich stravy teda tvoria také plodiny ako ryža, skorocel, kukurica, ovocie a iné. Ak si doprajú tuky, opäť len tú zdravšiu variantu v podobe orechov. Vedci zistili aj to, že títo ľudia ujedia denne približne 38 g tuku, pričom len 11g z toho sú nasýtené tuky a zvyšok, teda väčšina, zdravé nenasýtené tuky. Veľmi výživným je aj koreň manioku, ktorý bežne konzumujú. Ide o koreňovú hľuzu, ktorá obsahuje veľa škrobu podobne ako zemiaky a ďalšie cenné látky.

Čítajte tiež: Obilniny, ktoré by ste mali začleniť do jedálnička, aby ste naštartovali metabolizmus a trávenie

Aktívny pohyb je samozrejmosťou

No ak si myslíte, že pre zdravé tepny a dlhovekosť treba len zdravo jesť, ste na omyle. Pohyb je toho neoddeliteľnou súčasťou. Spomínaný kmeň Tsimane trávi väčšinu času na čerstvom vzduchu, obklopení zeleňou, čo je ich veľká výhoda. Keďže sa živia zberom lesných plodov, či rybolovom či pestovaním rôznych plodín a potravín, pohyb po celý deň majú zabezpečený.

Samozrejme, týmto nechceme povedať, aby ste dali výpoveď v práci a šli sa živiť poľnohospodárstvom alebo rybolovom do bolívijskej Amazónie. Avšak aspoň by sme sa mali od tohto kmeňa inšpirovať čo sa týka zaradenia množstva zdravého ovocia a tukov do svojho jedálnička a pohybu do svojej každodennej činnosti, zvlášť, keď väčšina z nás má sedavú prácu. To je to najmenej, čo môžeme urobiť pre svoje zdravšie tepny, dlhší a zdravší život, nemyslíte?

Neprehliadnite: Sladkosti, čokolády a iné kalorické bomby: Čím ich nahradiť a vyhnúť sa tak tukom v oblasti pásu?

Foto:
Profimedia.sk
Zdroj:
MG, dailymail.com

Súvisiace články

Diskusia k článku

comments powered by Disqus

Najčítanejšie články

Staň sa fanúšikom

Starostlivosť o seba