Presunúť na hlavný obsah

Sympatická Slovenka odišla z práce, ktorá ju nenapĺňala: Dnes sú betónové kvetináče, ktoré vyrába hitom

Kariéra

Rozhodla sa vystúpiť zo svojej komfortnej zóny a začať robiť to, čo ju naozaj baví. A odvaha jej priniesla ovocie. Industriálne doplnky Zuzany Kovácsovej očarili aj nás!

Krok do neznáma sa tejto mladej babe naozaj vyplatil. Hoci vždy milovala dizajn, umenie a tvorbu, chvíľku jej trvalo, kým sa rozhodla venovať svojmu hobby naozaj naplno. No dnes, to považuje za jedno z najlepších rozhodnutí vo svojom živote. 

Prečítajte si: Interiér s nádychom francúzskej elegancie: Môžete si ju vytvoriť aj vďaka správne zvoleným detailom!

Nebála si sa vystúpiť zo svojej komfortnej zóny a rozbehnúť vlastný biznis? Aké boli začiatky? 

Myslím, že pre každú tvorivú dušu je komfortná zóna tá, kde má slobodu, voľnosť a môže naplno rozvinúť svoj potenciál. Takže ja som do takejto zóny skôr vstúpila. Po škole som si skúsila na pár rokov prácu na personálnom v banke – tá práca mi samozrejme veľa dala, no po čase som začala cítiť, že to nie je job, ktorý ma napĺňa. Luloface som prvý rok a pol rozbiehala popri tejto práci a za ten čas som sa posúvala veľmi pomaly. Jednoducho, koľko energie vložíte, toľko sa vám vráti. Povedala som si teda, že do toho idem naplno a odvtedy si každý jeden deň gratulujem za toto rozhodnutie. Je neuveriteľné vidieť, kam sa značka, od toho momentu posunula.

Ako si sa dostala k tvorbe industriálnych doplnkov?  

Značku Luloface som založila v septembri pred 4 rokmi. V tom čase som začala chodiť so súčasným priateľom, ktorý má technologickú firmu. Brával ma so sebou do dielne, kde som sa učila prácu s novými strojmi, materiálmi a technikami. Nebola som v odvetví nováčik, predtým som už nejaký čas tvorila šperky a doplnky, no iba v rámci možností bratislavského bytu. No mať zrazu veľkú dielňu, kde je možné vyrobiť všetko, na čo si zmyslíte, a zázemie v tíme ľudí, ktorí sú ochotní pomôcť, to potom neviete, kde skôr začať. 

S akými materiálmi pracuješ?

Prechádzala som rôznymi obdobiami. V začiatkoch som rada s materiálmi experimentovala. Recyklovala som “odpad” - tak vznikali prvé produkty. Napríklad náušnice z červených matičných dosiek v tvare srdca alebo skrutkové “náušky“, ktoré sú stálice a sú v ponuke dodnes. K betónu som sa dostala náhodou, ale keď tak nad tým rozmýšľam, inak sa to vyvinúť ani nemohlo. Prišlo to s DIY fotonávodom, ktorým som fotila do jedného časopisu – dva plastové tégliky, betón a bol z toho kvetináč. Zapáčilo sa mi to a tak som prešla od šperkov k betónu. Pri ňom som už ostala. Na betóne ale aj kove sa mi páči ten minimalizmus, čisté línie a geometria. Nás v Luloface baví odkrývať krásu materiálov, ktoré iní zakrývajú – tým im vyjadrujeme poctu.

Je proces samotnej výroby náročný?

Náročnosť je relatívna. Keď už viete ako na to, náročnosť klesá a začínate si uvedomovať viac súvislostí a detailov. To je mechanizmus, vďaka ktorému sa stávate majstrom svojho remesla a zvyšuje sa kvalita vašej práce.

Na čom si dávaš najviac záležať?

Pri výrobe na všetkom. Betón vám nič neodpustí. Najmenšie zanedbanie kvality surovín, ich pomerov v zmesi, postupu alebo podmienok tuhnutia a zrenia sa na výsledku vždy podpíšu. A na detailoch záleží – tie rozhodnú, či si vaše výrobky nájdu cestu aj k tým najnáročnejším zákazníkom.

Kde nachádzaš inšpiráciu?

Inšpirujú ma moje záľuby, ľudia okolo mňa. Ako chodíme predávať na predajné podujatia a vznikajú medzi nami, predajcami, priateľstvá, vznikajú aj spolupráce. Tak vznikla napr. rada mojich smaltovaných hrnčekokvetináčov. Alebo som prepadla súčasnému trendu izbových rastliniek a vznikli nové odznačiky. Hlavná zásada je užívať si, čo robím, a vnášať do svojho diela len pozitívnu energiu. Verím, že potom sa s ním bude šíriť aj ďalej.

Čo máš svojej práci najradšej?

Predovšetkým to, že toto celé vôbec nevnímam ako prácu. Prídete do momentu, kedy jeden deň plynulo strieda druhý, všetko okolo vás sa deje strašne rýchlo, ste buď zavretí v dielni alebo ponorený v mailoch, no keď sa zastavíte, uvedomíte si, že sa okolo vás vytvorila komunita ľudí, ktorá zdieľa vašu vášeň pre tento štýl, že sa vaši zákazníci stávajú priateľmi a že ste svojim konaním tak trošku zasiahli do ich života. To je pre mňa tá najkrajšia odmena za „prácu“, ktorú v luloface robíme.

Je ešte niečo, čo by si chcela dosiahnuť?

Samozrejme, ešte sa len rozbiehame! Chceli by sme sa dostať k ľuďom čo najbližšie. Hľadáme stále nové možnosti predajných kanálov aj za hranicami Slovenska. Začiatkom roka sme zahájili predaj v Čechách – máme na naše výrobky super ohlasy od zákazníkov, preto by sme predaj radi rozbehli aj mimo hlavného mesta. Takisto už dlhšie túžim po vlastnom veľkom ateliéri, kde by som mohla organizovať tvorivé workshopy pre deti aj dospelých a sprostredkovať im ten skvelý pocit sebarealizácie.

Neprehliadnite: VIDEO: Dana Voda a Boris Hanečka menia zákony módneho biznisu: Uznávaný návrhár nám prezradil viac!