Presunúť na hlavný obsah

Slovenská dizajnérka sa zúčastní módnej prehliadky u thajskej kráľovnej Sirikit

Móda

Mladá dizajnérka Slavomíra Vlasová, ktorá má za sebou úspešnú autorskú prehliadku na tradičnej Slovak Fashion Night v New Yorku, dostala ďalšiu ponuku zo sveta.

Elena Verešová, programová riaditeľka Nadácie +421

Nad ponukou vybrať návrhárku pre Thajsko  sme neváhali ani minútu. Veľkolepá fashion show pod názom Oslava hodvábu púta svojím rozmerom, nakoľko sa jej v Bankoku zúčastní celkovo 30 dizajnérov z celého sveta. Event zastrešuje thajská kráľovná, ktorú všetci v Thajsku milujú.  Úlohou dizajnérov  je vytvoriť  najkrajší model z thajského hodvábu najvyššej kvality, „Thai Silk to the World“ a predstaviť ho na móle 23. novembra 2017.

Slavomíra Vlasová, dizajnérka 

Z prvotného euforického stavu sa dostavil aj istý pocit nervozity a napätia. Už len predstava, že budem mať možnosť pracovať s tradičným kvalitným thajským hodvábom ma nadchla. Okamžite som začala pracovať nad konceptom, ako spojiť tradičné prvky thajského a slovenského ľudového odevu, nakoľko práve táto koncepcia sa  stala motívom celej akcie. Vybrala som si z neskutočne bohatej farebnej palety, ktorú mi ponúkli.  Ako podklad som zvolila biele a béžové odtiene hodvábu na ktorý budem aplikovať zlaté akcenty, konkrétne paličkovanú čipku. Tú som prebrala zo slovenského ľudového odevu, thajským prvkom je zlatá farba. 

Veľmi sa teším na atmosféru, feedback, kontakty a na zbožňovanú a uctievanú kráľovnú Sirikit, je to svet aký nepoznám, takže ma zaujíma asi všetko. Veľmi si vážim možnosť spolupráce s Nadáciou +421 Foundation, ktorá dáva možnosť dizajnérom prezentovať sa na atraktívnych miestach.Veľmi si ich podporu vážim, sledujú moju tvorbu, ktorá ich zaujíma.  Budem sa snažiť o  dobrú reprezentáciu.

Eva Staron, prezidentka +421 Foundation, New York

Keď sme predstavili v New Yorku na Slovak Fashion Night kolekciu Slnečný cirkus zo Slavomirinej dielne, okamžite si získala nových fanúšikov. Verím, že rovnako očarí aj thajskú kráľovnú. Chceme  prezentovať Slovensko v zahraničí prostredníctvom tvorby slovenských umelcov. Práve mladí, talentovaní ľudia, ako Slávka, sú najlepším marketingovým nástrojom na zviditeľňovanie Slovenska za jeho hranicami.