Presunúť na hlavný obsah

Mizerným vínam odzvonilo - Slováci priniesli na trh originálnu službu, ktorej popularita stále rastie

Lifestyle

Spoznávanie rozličných druhov a odrôd vína, ich degustácia a hľadanie jemných odtienkov chutí je medzi Slovákmi čoraz populárnejšie. Svedčí o tom aj rastúci záujem o vinárske akcie, na ktorých majú ľudia možnosť ochutnávať a porovnávať vína od tradičných aj menej známych vinárstiev.

Jedna takáto akcia zmenila pohľad na víno aj kreatívcovi Jurajovi Kadlecovi. „Vždy som cítil, že víno ponúka viac ako len to, čo vidíme v supermarketových regáloch. A práve náhodná návšteva festivalu vín mi doslova otvorila oči a ukázala, čo sa skrýva za krásnym vinárskym remeslom,“ hovorí.

S každým balením objavíte nové vína

Prebudené nadšenie pre víno si Juraj nenechal len pre seba. Práve naopak, spoznávanie kvalitných vín chcel sprostredkovať aj ostatným. Vďaka tomu vznikla o niekoľko rokov neskôr myšlienka služby s príznačným názvom Wine Door Club, ktorá starostlivo vybrané vína ľuďom nielen predstaví, ale im ich aj v pravidelných intervaloch doručí priamo domov vďaka vínnemu predplatnému.

O výber vždy inej trojice vín sa stará someliér Erik Dorušinec, ktorý v balíčku vždy vyskladá kombináciu zaujímavých zahraničných, ale aj slovenských vín. „Pokiaľ ide o víno, Slováci sú veľkí patrioti, uprednostňujú slovenské vína,“ vysvetľuje jeden z dôvodov, prečo v každej vínnej selekcii nájdu predplatitelia fľašu od iného slovenského vinára.

Populárne sú medzi Slovákmi šumivé vína či „klasika“ v podobe červeného, ale do popredia sa dostávajú aj naturálne vína. Naše naturálne vína a odrody slovenských červených vín preferuje aj sám Juraj. „Tiež mi veľmi imponuje Tempranillo, Champagne, Veltlíny z Rakúska a Nemecka,“ vymenováva svojich favoritov.

Vino si treba vediet vybrat, v supermarkete kvalitu nenájdete

Vínne predplatné je v zahraničí pomerne zaužívané, u nás je táto služba novinkou. Napriek tomu majú podľa slov Juraja Kadleca Slováci o takúto formu spoznávania vín záujem.

„Tak, ako sú unikátne vína, ktoré prinášame, aj každý z našich zákazníkov je jedinečný. Nájdu sa medzi nimi pokročilí vinári s vlastnými archívmi vín, začiatočníci, ktoré sa chcú o víne veľa naučiť, ale aj ľudia, ktorí to neberú až tak vážne a jednoducho chcú každý mesiac nájsť prekvapenie vo vínnom boxe alebo vínne predplatné kupujú svojim známym ako hodnotný darček," vysvetľuje Juraj.

Podľa neho Slováci prejavujú čoraz väčší záujem o kvalitu vína a nehľadia iba na cenu – hoci stále veľa ľudí preferuje vína zo supermarketu za 5 eur pochybnej kvality.

Vínne predplatné možno chápať ako príjemný rituál, ale aj uľahčenie výberu a nákupu vína. Juraj dodáva, že vo veľkej miere ide aj o edukáciu. „Ale príjemnú edukáciu,“ zdôrazňuje, „stačí si otvoriť víno, ktoré človek dostal v balíčku a naskenovať priloženú kartičku. Tá všetkých, ktorých zaujíma víno presmeruje na web, kde sa môžu dozvedieť viac o odrode, histórii daného vinárstva, metódach výroby, ale nechýbajú ani tipy, s akým jedlom víno servírovať.“ Aj takýmto spôsobom chcú Slovákov naučiť o víne viac premýšľať.

Vínnym predplatným od Wine Door Club môžete urobiť radosť sebe, ale aj iným. Darovať ho možno aj ako vianočný darček – v tomto prípade hneď 12 darčekov, ktoré budú obdarovanému spríjemňovať celý rok.

Vínne predplatné je vhodný darček pre ľudí, ktorí uprednostňujú osobitý zážitok pred hmotnými darčekmi. Takíto ľudia vedia oceniť originalitu a to, že ste si dali na výbere darčeka skutočne záležať. Pekné vkusné balenie pozitívnu emóciu v obdarovanom len umocní.

Zvoliť môžete frekvenciu zásielok aj typ vína tak, aby čo najviac ulahodili chuťovým preferenciám obdarovaného.  Spoľahnúť sa môžete aj na to, že každá zásielka bude originálne zabalená. Príjemné rozbaľovanie sa tak nebude konať len pod vianočným stromčekom, ale vždy, keď zazvoní kuriér s ďalšou selekciou trojice vín.

Ak hľadáte výnimočný vianočný darček, ZISTITE VIAC o vínnom predplatnom!

 

Advertoriál pripravený v spolupráci so službou Wine Door Club.