MINI COUNTRYMAN
Štvrtý model v rodine štýlových áut MINI s názvom Countryman je premostením medzi klasickou koncepciou a moderným SAV (Sports Activity Vehicle). Prvý model v ponuke MINI s dvoma pármi bočných dverí a doširoka sa otvárajúcimi piatymi dverami batožinového priestoru ponúka viac miesta pre všestrannejšie využitie, mierne zvýšenú pozíciu sedenia a optimalizovaný komfort jazdy.
MINI Countryman prináša typický dizajn značky v novom špičkovom štýle a kvalite, v kombinácii väčších rozmerov karosérie, väčšej svetlej výšky a dvoch párov bočných dverí s prvkami typickými pre túto značku. Krátke previsy, vysoká línia okna, sebavedomý postoj na kolesách a grafika okien, obchádzajúca celé vozidlo, vytvárajú jeho typické proporcie. Countryman reinterpretuje novým štýlom charakteristické ikony MINI ako sú strešná línia, šesťuholníková maska chladiča, veľké predné svetlá, integrované v kapote motora, lemovanie bočných smeroviek, robustné lemy blatníkov a zvislé zadné svetlá. Predné partie sú pri pohľade zboku takmer zvislé, zároveň sú však optimalizované aj z hľadiska ochrany chodcov pri kolízii. Extra priestor vo vozidle je vizuálne zvýraznený zväčšenou plochou okien, štyrmi bočnými dverami a originálnym tvarom strechy. MINI Countryman hneď na prvý pohľad pôsobí ako úplne nový a mimoriadne inovatívny model, pričom je ale stále jasne identifikovateľný ako jednoznačné MINI. Interiér poskytuje špičkový komfort aj pre dlhé cesty, dostatok priestoru pre nohy, hlavy, aj ramená. Zadné sedadlá sú pozdĺžne posúvateľné, trojmiestne sedadlo je delené v pomere 60:40. Po sklopení oboch operadiel, alebo operadla sedadla, deleného v pomere 40:20:40, je možné základný batožinový priestor s objemom 350 litrov zväčšiť až na maximálnych 1170 litrov. Countryman sa na trh dostane s trojicou benzínových a dvojicou naftových motorov. Ich výkon sa pohybuje 66 kW/90 k modelu MINI One D Countryman až po 135 kW/184 modelu MINI Cooper S Countryman. Okrem štandardnej manuálnej šesťstupňovej prevodovky pre všetky motorizácie bude pre benzínové verzie k dispozícii aj doplnková automatická šesťstupňová prevodovka s možnosťou manuálneho radenia Steptronic. Verzie Cooper S Countryman a Cooper D Countryman sú doplnkovo k dispozícii aj s pohonom všetkých kolies MINI ALL4. Rozdelenie pohonu medzi prednú a zadnú nápravu zabezpečí plne variabilným spôsobom elektrohydraulický medzinápravový diferenciál. Za normálnych okolností môže byť na zadnú nápravu presmerovaných 50 percent pohonu, v extrémnej situácii dokonca až 100 percent.