Presunúť na hlavný obsah

Superpotraviny pre zdravie: Posilnite svoju imunitu prírodnou cestou

Zdravie

Posilňovanie imunity, už nemusí byť také náročné. K správnemu stravovaniu stačí poznať potraviny so správnou nutričnou hustotou. Prinášame zoznam superpotravín pre zdravie a zdravý životný štýl.

 

Vyvážená strava je jedným z najdôležitejších faktorov zdravého životného štýlu.  Človek je tvor omylný a občas si doprajeme aj  to, čo pre našu imunitu nie je práve najvhodnejšie. Fast foody sú na každom kroku a niekedy je nemožné odolať vábnym vôňam. Preto by sme naše „prehrešky“ mali kompenzovať potravinami, ktoré našu imunitu dostatočne posilňujú.

Toto sú potraviny, ktoré svojou nutričnou hustotou podporujú náš imunitný systém:

1. Kel (všetky druhy): V kelových listoch sú, v pozoruhodnom množstve, zastúpené bielkoviny. Z hľadiska zdravej výživy obsahuje významný podiel vlákniny.
2. Žerucha: Táto rastlina z čeľade kapustovitej, má blahodárny vplyv na látkovú premenu, obnovuje živiny a podporuje imunitu.
3. Čínska kapusta: V čínskej kapuste je množstvo vitamínu A, E a C. Nespôsobuje žalúdočné ťažkosti a chráni pred nádorovými ochoreniami.
4. Špenát: Jedna z najvýživnejších potravín. Obsahuje množstvo živín, ako bielkoviny, vlákninu a vápnik.
5. Rukola: Bojuje proti únave, zažívacím problémom a posilňuje imunitu.
6. Kapusta: Je považovaná za univerzálny prírodný liek. Jedinečná kombinácia živín pomáha aj pri rôznych ochoreniach rakoviny.
7. Brokolica: Kráľovná medzi zeleninou obsahuje vlákninu, bielkoviny, draslík, vápnik, fostor a vitamín A.
8. Karfiol: Karfiol má v sebe všetko, čo ľudské telo vyžaduje. Minerály, stopové prvky, aminokyseliny a množstvo vitamínov, ktoré chránia imunitu.
9. Zelená a červená paprika: Majú najvyšší obsah vitamínu A a E. Oba vitamíny sú silné antioxidanty, vďaka čomu sú naše bunky chránené pred voľnými radikálmi.
10. Cibuľa: Je všeobecne známe, že cibuľou sa od nepamäti bojuje s nachladnutím a chrípkou. Posilňuje imunitu a chráni telo proti virózam.
11. Pór: Obsahuje podobné látky, ako cibuľa, či cesnak. Pri jeho konzumácií nemajú baktérie a plesne žiadnu šancu.
12. Jahody: Vďaka kombinácií vitamínu C, kyseliny listovej, železa, draslíka a vápnika, sú jahody skvelým bojovníkom pri nachladnutí. Dokonca odbúravajú tuky a prečisťujú organizmus.
13. Paradajky: Vysoký obsah betakaroténu pôsobí ako prevencia proti infekciám.
14. Granátové jablko: Má protizápalové účinky a je pravdepodobne jedinou potravinou, ktorej účinky sú trvalé. Obsah antioxidantov je naozaj pozoruhodný.
15. Mrkva: Vďaka vysokému podielu betakaroténu je mrkva skvelou potravinou na posilnenie imunity a znižuje pravdepodobnosť vzniku rakoviny.  
16. Černice: Okrem toho, že spomaľujú starnutie buniek, černice pôsobia protizápalovo a znižujú následky chemoterapie.
17. Maliny: Znižujú krvný tlak, horúčku, podporujú imunitu a čistia črevá.
18. Čučoriedky: Synergia prospešnej látky pterostilbénu v spojení s vitamínom D, je najlepšia kombinácia pre ľudskú imunitu.
19. Pomaranč: Kombinácia vitamínov a selénu posilňuje obranyschopnosť organizmu.
20. Červené hrozno: Hrozno patrí medzi najzdravšie ovocie. Pomáha organizmu zbavovať sa škodlivých látok, podporuje činnosť čriev a dodáva telu potrebné množstvo antioxidantov.
21. Čerešne: Pôsobia preventívne a majú blahodárne účinky na spevnenie väziva.
22. Slivky: Obsahujú zaujímavú kombináciu vápnika a fosforu , ktorá posilňuje kosti a napomáha tráveniu.
23. Strukoviny: Tento výživový skvost je bohatý na rastlinné bielkoviny, škrob, vlákniny, esenciálne mastné kyseliny a vitamíny. Vláknina zohráva dôležitú úlohu pri ochrane nášho zdravia.
24. Vlašské orechy: Sú bohatým zdrojom draslíka, magnézia, zinku, medi, selénu a kyseliny folovej. Tieto látky pozitívne vplývajú na mozog a na organizmus pôsobia upokojujúco.
25. Pistácie: Majú veľmi nízku kalorickú hodnotu, no sú bohaté na vitamíny a minerály. Pomáhajú pri liečbe tráviaceho traktu a dýchacích ciest.

Ak sa chcete dozvedieť viac o niektorých známych potravinách, prečítajte si to v knihe Superimunita priamo TU.

- Najčítanejšie -

Diskusia k článku

comments powered by Disqus