Presunúť na hlavný obsah

Najbohatšie potraviny na vlákninu: Keď začleníte do jedálnička toto, vaše telo prejde očistou

Zdravie

Vláknina je v poslednej dobe nenahraditeľnou časťou nášho jedálnička už len kvôli tomu, ako jednoducho dokáže dodať nášmu organizmu energiu a pocit sýtosti. Ak chcete aj vy, aby váš organizmus správne fungoval, doprajte si jej naozaj dostatočné množstvo vďaka týmto potravinám....

Staré dobré ovsené vločky

Ovsené vločky sú už dlhodobo ideálnym štartom do nového dňa pre mnohých, ktorým záleží na zdravom životnom štýle a dôkladnom stravovaní. Je jedno, či sa rozhodne pre ovsenú kašu alebo si ich doprajete len tak s jogurtom, podstatné je, aby ste siahli po zdravej verzii bez pridania cukru a oleja. Vločky si namiesto toho ochuťte medom, ovocím či škoricou.

Prečítajte si aj: Aká je najúčinnejšia očista tela počas zimného obdobia? Túto zaručene vyskúšajte

Avokádo je naozaj zázračné

Avokádo je možno svojou chuťou a tvarom naozaj nevýrazné, opak je však pravdou. Tento zázračný zdroj vlákniny, vitamínov a minerálov je právom pokladaný za superpotravinu. Navyše, jeho využitie je naozaj univerzálne. Doprajte si ho k raňajkám spoločne s toastom a vajíčkom, alebo len tak ako nátierku. Je ľahké a vďaka vláknine váš organizmus zasýti, no nezaťaží.

Zabudnite na bielu ryžu

Biela ryža možno patrí medzi typické prílohy k jedlám, ak však chcete žiť naozaj zdravo, radšej ju vo svojom jedálničku nahraďte jej hnedou variantou. Obsahuje totiž minerály a vitamíny, ktoré by sme u jej tak obľúbenej bielej predchodkyňe len veľmi ťažko hľadali. Navyše sa vyznačuje veľkým množstvom vlákniny a dokáže byť skvelým pomocníkom pri žalúdočných problémoch.

Inšpirujte sa: 3-dňový detox, ktorý nám pomôže zbaviť sa prebytočného tuku a vody v tele: Toto je to pravé

Hrušky a maliny možno podceňujete

Tieto dva skutočne zázračné druhy ovocia možno nekonzumujete tak často, ako by ste mali. Maliny a hrušky sú totiž svojím vysokým obsahom vlákniny priam predurčené na to, aby ste ich začali do svojho jedálnička zaraďovať častejšie. Hrušky totiž obsahujú až o 30% viac vlákniny ako samotné jablká, pričom väčšina z nej sa skrýva práve v šupke, a tak sa jej pre vlastné dobro zbytočne nezbavujte. Maliny sú zase skvelým doplnkom pri chudnutí či na detoxikáciu organizmu.

Celozrnné je vždy lepšie ako biele

Aj keď si možno myslíte, že celozrnné a biele pečivo sú v podstate rovnako zákerné, pokiaľ ide o chudnutie či detoxikáciu organizmu, vždy je lepšie siahnuť po celozrnnej variácii. Obsahuje totiž oveľa viac vitamínov, vlákniny a minerálov, ktoré vaše telo bytostne potrebuje. Nebojte sa, že priberiete, stačí ak pri konzumácii dodržíte správne množstvo a všetko bude v poriadku.

Mohlo by vás zaujímať: 4-dňový detox zvnútra aj zvonka, vďaka ktorému bude vaša pleť vyzerať mladšie a príťažlivejšie

Strukoviny, strukoviny, a ešte raz strukoviny

Najväčším a zďaleka neprekonateľným zdrojom vlákniny sú samozrejme strukoviny. Či už ide o šošovicu, fazuľu, cícer alebo hrášok, ani len v kuracom mäse nenájdete toľko vlákniny ako v týchto malých, no tak zdravých detoxikačných potravinách. Doprajte si ich najviac, ako sa len dá, a uvidíte, že sa vám vaše telo naozaj odvďačí.

Doprajete si potraviny bohaté na vlákninu?

spolu hlasovalo 629 ľudí

- Najčítanejšie -

Diskusia k článku

comments powered by Disqus