Presunúť na hlavný obsah

5 potravín, ktorým by ste sa na ceste za vysnívaným telom mali vyhnúť: Na tieto budete musieť zabudnúť

Feminity

Vieme, ktoré potraviny sú zodpovedné za to, že nemôžete schudnúť. Ak sa chcete dopracovať k vysnívanej postavičke, tohto sa budete musieť vzdať!

Inšpirujte sa: Dokonalé miesta na jesenný reset: Máme pre vás tipy, ako odísť zo stereotypu a zhonu všedných dní

Sú určité potraviny, ktoré nielen spomaľujú metabolizmus, ale sú zodpovedné aj za naše mnohé zdravotné ťažkosti. Ak teda túžite po skvelej postavičke, dlhom a kvalitnom živote, na tieto veci vo svojom jedálničku radšej rýchlo zabudnite. 

1. Nízkotučné a ”light” potraviny

Zloženie týchto „zdravších“ alternatívnemusí byť až také ideálne ako sa na prvý pohľad môže zdať. Častokrát ide len o šikovný marketingový ťah. Nízkotučné a ”light” jedlá sú však veľmi populárne. Ak sa však pozriete napríklad na taký nízkotučný jogurt, mnohokrát zistíte, že síce obsahuje menej, či žiaden tuk, ten je však nahradený množstvom cukru a umelých sladidiel. Nízkotučný a ”light” teda rozhodne neznamená zdravý. 

2. Obilniny

Áno, radšej vynechajte aj celozrnné výrobky. Hoci o tom veľa ľudí nevie, majú  často vysoký glykemický index, ktorý vedie k výkyvom v hladine krvného cukru. To môže spôsobiť naše prehnané chute na sladké a prejedanie sa.

3. Cukor

Žiaľ je to tak. Cukor je strašiak číslo jeden. Je totiž dokázané, že je zodpovedný za mnohé civilizačné ochorenia, akými sú cukrovka, obezita, či dokonca rakovina alebo srdcovocievne choroby. Vedci už dokonca prišli na to ako z cukru priberáme. Kalórie z fruktózy nás totiž nezasýtia, jediné čo urobia je, že sa uložia v našom tele. Navyše cukor sám o sebe je návykový, preto je veľmi náročné sa ho vzdať. 

4. Priemyslene spracované potraviny

Potraviny, ktoré sú pri už pri samotnej výrobe spracovávané náročným procesom, majú veľmi často nízku výživovú hodnotu a obsahujú umelé farbivá, či sladidlá. A práve tie sú zodpovedné za pribúdajúce kilá na vašej postave. Preto voľte skôr jednoduchšie, ”čistejšie” a najmä lokálne potraviny, ktorých pôvod poznáte a rozumiete aj ich samotnému zloženiu na etikete. 

5. Džúsy

Čisté ovocné šťavy bez pridaných látok a konzervantov sú jedna vec a bežne dostupné džúsy v obchodoch druhá. Preto ak si kupujete džúsy v domnienke, že robíte niečo prospešné pre svoje zdravie, veľmi dobre si prečítajte etiketu. Akonáhle sú tam pridávené sladidlá, či cukor, radšej na takýto nápoj zabudnite. A s ovocnými šťavami tiež opatrne. Dajte si pozor koľko ich denne vypijete a doprajte si ich skôr v dopoludňajších hodinách. 

Veríme, že ak tieto veci zo svojho jedálnička vynecháte, vaša cesta za vysnívaným telom bude oveľa ľahšia. 

Neprehliadnite: Náš vzťah s dcérou nebol nikdy ideálny: Tento jediný moment stačil na to, aby sme k sebe našli po rokoch cestu


- Najčítanejšie -

Diskusia k článku

comments powered by Disqus