Joga už dávno nie je len o naťahovaní svalov: Vyberte si ten správny typ podľa partie, z ktorej chcete schudnúť

Aj keď sa joga veľmi často hádže do kategórie nie veľmi záživných cvičení, ktoré by pri snahe schudnúť prinášali zázračné výsledky, netreba ju podceňovať.

Joga už nie je len výsadou tých, ktorí chcú relaxovať

Joga už nie je len výsadou tých, ktorí chcú relaxovať

Zdroj: Profimedia

Hatha Joga na spevnenie svalstva nôh

Ak ste v joge takmer úplný začiatočník, Hatha forma je pre vás jednou z najvhodnejších alternatív. Je totiž spojením dýchacích cvičení s meditáciou a základnými postaveniami, ktoré vám zo začiatku možno prídu namáhavé, no postupom času si zvyknete. Najdôležitejší je ale fakt, že vaše svaly okolo nôh sa s precvičovaním prvých pozícií spevnia, začnú si pomaly zvykať a vy nielenže budete schopný prejsť na zložitejšie cviky a pozície, ale zmena hlavne v lýtkovej a stehennej oblasti bude viditeľná i navonok.

Výhodou tohto typu jogy je aj fakt, že sa pri nej precvičovatelia nikam neponáhľajú, a tak máte aj pri ťažších pózach čas zvyknúť si, a ísť si svojím vlastným tempom.

Inšpirujte sa: 15 minút jógy s Vierkou Ayisi: Tieto cviky vám pomôžu nájsť rovnováhu a mať nadhľad

Ashtanga pre náročnejších

Na svalstvo nôh a sedací sval je uspôsobená práve forma jogy s názvom Ashtanga. Je ako stvorená pre všetkých tých, ktorý tak nejak podvedome neveria tomu, že by sa pri joge reálne dokázali zapotiť. Ashtanga totiž prináša spojenie náročných pohybových sérií, ktoré musia byť dokonale zladené s dýchaním a opakujú sa niekoľkokrát v tom istom poradí.

Tento typ jogy dá zabrať hlavne vašim nohám a zadočku, keďže obsahuje hneď niekoľko póz, v ktorých pôjde hlavne o zapojenie svalstva týchto oblastí tela.

Power joga zapája celé telo

Jedna z najprecvičovanejších foriem jogy je populárna hlavne vďaka svojej všestrannosti a zapojeniu takmer celého svalstva. Ide o sériu náročnách póz, pri ktorých sa riadne zapotíte, no rovnako tak si svoje svaly poriadne ponaťahujete a na konci ich necháte vychutnať si pravý oddych a relaxáciu, ktorá k joge patrí. Plank, zatínanie brušného svalstva či posilňovanie stehenných svalov, to všetko zo sebou prináša práve tento druh jogy.

Mohlo by vás zaujímať: Efektívne cvičenie pre štíhle nohy a vyšportovaný zadok: Tento cvik si naozaj obľúbite!

Power joga nie je medzi ostatnými druhmi žiadnou novinkou a cvičí sa v roznych obmenách naozaj po celom svete, pričom si ju v kombinácii s jej basic relaxačnou formou obľúbili aj ľudia, ktorým sa joga ešte donedávna zdala nezáživná a pomalá.

Cvíčite jogu?

Áno, pravideľne
44
Občas
26
Nie, necvičím
33
Hlasovalo: 103

 

Foto:
Profimedia Video: YouTube
Zdroj:
EF

Súvisiace články

PlniElanu.sk

Diskusia k článku

comments powered by Disqus

Najčítanejšie články

Staň sa fanúšikom

Starostlivosť o seba