Presunúť na hlavný obsah

5 krokov ako obmedziť cukor najmä v lete: Takto nielen schudnete, ale urobíte niečo pre svoju pleť aj zdravie

Feminity

Bolí vás často hlava a neviete prečo? Ste nespokojné s kvalitou svojej pleti? Skúšate schudnúť, no nevidíte stále výsledky? Možno za to môže obyčajný cukor. Obzvlášť v lete, vám totiž môže oveľa viac, jeho nadmerné množstvo v organizme spôsobovať problémy.

Cítite sa neustále unavená, bez energie, trápi vás nafúknuté brucho a neviete čím to môže byť? My pravdepodobne áno. Mnohé z týchto vecí totiž spôsobuje obyčajný cukor. Ak ho totiž prijímate v príliš veľkom množstve odzrkadlí sa to nielen na vašej pleti, postave, ale aj zdraví. No a v lete, v období horúčav obzvlášť. 

Vyskúšajte: Trojdňový detoxikačný jedálniček pre vaše ploché bruško: Toto musíte pred letom rozhodne skúsiť

Na vine sú nasýtené tuky a jednoduché cukry: sladkosti, lepok, mlieko, káva, alkohol… Práve preto by ste mali dať potravinám a jedlám obsahujúcim cukor zbohom. V letných mesiacoch sa tak navyše vyhnete aj zbytočnému "zavodneniu" tela. Hoci pre väčšinu z nás je cukor neodmysliteľnou súčasťou nášho života, určite to pôjde. Pozrite sa ako na to. 

1. Začnite deň bielkovinovými raňajkami

Milujete ovsené vločky s ovocím a jogurtom práve na raňajky? Tak to je veľká chyba. Skúste ich na pár dní vymeniť za jedlo s vyšším podielom bielkovín. Skvelou voľbou je napríklad omeleta. Nieleže vás zasýti, ale pár hodín rozhodne budete mať tendencie siahnuť po ničom sladkom. 

2. Vymeňte ovocné šťavy a džúsy za vodu

Áno, uznávame, čerstvá pomarančová šťava, chutí v lete perfektne. Avšak, či sa vám to páči alebo nie, obsahuje pomerne dosť cukru. Pokiaľ zostanete pri jednom poháriku, všetko je samozrejme v poriadku. Ak ju však pijete v každej chvíli, kedy cítite smäd, svojmu telu rozhodne nepomáhate. Práve naopak. Vymeňte obľúbené ovocné šťavy za čistú vodu, či zelený čaj. Postačí pár dní a budete sa cítiť oveľa lepšie. 

3. Zapojte do stravy prirodzené sladidlá

Svoje chúťky na sladké môžete uspokojiť aj inak ako len pomocou rafinovaného cukru. Skúste to s bylinkami, či koreninami. Napríklad taká vanilka, škorica, kardamon, či muškátový oriešok, chutia tiež výborne a navyše sú bez kalórií. 

4. Čítajte etikety

Cukor je návyková látka. To je fakt. Pri jeho nedostatku, môžete pociťovať klasické abstinečné príznaky. Ak ho teda chcete eliminovať zo svojho života, treba na to ísť postupne. Základom je už pri samotnom nakupovaní potravín čítať etikety. Výrobcovia ho totiž pridávajú takmer všade. Nájdete ho dokonca aj v potravinách, kde by ste to rozhodne nečakali. 

5. Vyhoďte cukor z domu

Hoci to znie tak trošku absurdne a možno až sci - fi, skúste to. Naozaj platí, že ak doma niečo nemáte, jednoducho to nepoužívate. Pokiaľ z domu vyhodíte všetky cukrovinky, sladkosti a cukor samotný, pomerne rýchlo si zvyknete žiť bez neho. A verte nám, že vieme o čom hovoríme. Vyskúšali sme to sami na sebe a toto pravidlo funguje absolútne najlepšie. 

Neprehliadnite: Letné super ovocie: Konzumujte tieto šťavnaté plody a prečistite svoje obličky od toxínov


- Najčítanejšie -

Diskusia k článku

comments powered by Disqus