Presunúť na hlavný obsah

5 hormónov, ktoré sú zodpovedné za to, koľko vážite: Pre toto by ste ich mali mať pod kontrolou

Chudnutie a diéty

Pokiaľ sa vám napriek neustálemu diétovaniu nedarí schudnúť, možno je chyba niekde inde ako vo vašej strave, či cvičení. Viete, ktoré hormóny sú zodpovedné za priberanie?

Chudnutie je občas veda. Stratiť prebytočné kilogrami môže byť naozaj náročné. Najmä ak vo vašom organizme, nefunguje všetko tak ako má. Pokiaľ sa vám teda nedarí dlhodobo zhodiť, je veľmi pravdepododné, že budú za to zodpovedné hormóny vo vašom tele. 

Čítajte tiež: VIDEO: 10 minút cvikov, ktoré vám naštartujú metabolizmus: Spaľovanie tukov vám zúži pás o niekoľko cm!

Najdôležitejšia je ich rovnováha

No pokiaľ sa v nej nenachádzajú, máte problém. Od toho totiž závisí celé fungovanie metabolizmu. Hormonálna nerovnováha je často zapríčinená úplne bežnými vecami ako je stres, zlý životný štýl, či nevhodná strava. Pozrite sa spolu s nami, o ktoré konkrétne ide. 

Hormóny štítnej žľazy

  1. Hormóny štítnej žľazy –  Štítna žľaza je v tele veľmi dôležitá, nakoľko je zodpovedná za všetky základné procesy v organizme. Vplýva na chod metabolizmu i spánku. Ak však nepracuje tak ako má prejaví sa to priberaním zvýšeným cholesterolom, zmenami nálad. To ako predcdházať problémom so štítnou zľazou je pomerne ľahké. Zvýšte príjem zinku, jódu a vitamínu D. Najmä vo forme stravy
  2. Inzulín  Úlohou inzulínu v organizme je starať sa o to, aby bolas glukóza pravidelne doručovaná k našim bunkám vo forme energie. Pokiaľ však prijímame nadmerné množstvo cukru, z rôznych druhov potravín, naše telo sa začne voči inzulínu správať rezistentne. Dôsledkom toho naberáme na hmotnosti.
  3. Estrogén – Ide o typicky ženský hormón, pri ktorom je problém, najmä v prípade, ak je jeho hladina príliš nízka. To môže nastať prakticky kedykoľvek. Dokonca aj u dvadsiatničiek. Má svoj význam najmä pre menštruačný cyklus a ovuláciu, no pomáha aj v sexuálnej oblasti. Typicky sa jeho znížená hladina prejaví najmä problémami s pravidelnosťou menštruačného cyklu a naberaním na hmotnosti. To, čo ho v značnej miere znižuje je nadmerná fyzická záťaž, endokrinné ochorenia, autoimunitné poruchy. Keď chcete svojmu telu pomôcť a dostať estrogén do rovnováhy, skúste bylinka ako je šalvia angelika čínska, či hloh.
  4. Melatonín – Melatonín, ktorý je produkovaný epifýzou, sa začína uvoľnovať v tme počas spánku. Ak si však nezabezpečíme vhodné podmienky a náš spánok je prerušovaný, nekvalitný, či príliš krátky, skutočne to vedie k tomu, že sa to podpíše nielen na našej nálade, ale aj hmotnosti. 
  5. Leptín – jeho úlohou je, signalizovať nám, že sme dostatočne najedení. Ak však nefunguje tak ako má, spomínaný efekt sa nedostaví a my zjednodušene povedané jeme oveľa viac ako potrebujeme. 

Neprehliadnite: Potraviny, vďaka ktorým dostanete do tela kolagén: Spomaľte proces starnutia a cíťte sa sebavedome

Ako vidíte, základom je vyhýbať sa stresu, alkoholu, nedostatku spánku, zlej životospráve, nadmernej konzumácie kávy, či sýtených nápojov. Ak sa zameriate na týchto pár drobností, uvidíte zmenu aj na svojej postave. A to pomerne rýchlo. 

- Najčítanejšie -

Diskusia k článku

comments powered by Disqus