Presunúť na hlavný obsah

3 hlavné zásady chudnutia po 20-tke, 30-tke a 40-tke: Tohto by ste sa mali držať v každom veku, pretože to funguje

Chudnutie a diéty

Pre väčšinu z nás začne spomaľovanie metabolizmu v 20-tke, prípadne v 30-tke, u naozaj šťastných až po 40-tke. Bez ohľadu vek, jedno je isté. Náš metabolizmus sa spomaľuje. Ako však schudnúť bez zbytočného jojo efektu a hladovania?

Áno vieme, chudnutie môže dať občas zabrať. A nie vždy ide podľa našich predstáv. Najmä v období, keď zažívame ťažšie, náročnejšie chvíle a potrebujeme si to sem - tam vykompenzovať aj nejakým zhrešením. No keď sa k tejto kombinácii pridá spomaľovanie metabolizmu, predsa len máme čo robiť, aby sme sa zbavili prebytočných kíl. Ako teda získať vytúženú postavu aj keď už nemáme sladkých osemnásť? Dá sa to. Aj bez jo - jo efektu. Dokonca nezáleží na tom, či máte 20, 30, alebo 40. Tieto tri rady perfektne fungujú v akomkoľvek veku. Len sa ich musíte poctivo držať. 

Prečítajte si: VIDEO: 5 cvikov, ktoré vám vypnú brucho a vylepšia postavu: Pneumatika po nich bude len miznúť

1. Jedzte menej kalórií a častejšie

Musíte jesť menej, no nevynechávať jedlá. Pokojne si doprajte v lete grilované mäso, ryžu, či ovocie. Avšak pamätajte na to, že váš denný príjem kalórií by nemal byť vyšší ako 2000 a 1500 ak chcete zhodiť. Veľmi dôležitá je aj samotná pravidelnosť v stravovaní. Pokiaľ totiž vynecháte raňajky, alebo obed, vaše telo sa bude snažiť kalórie odložiť, namiesto toho, aby ich spaľovalo. A vtedy sa dostávame k tomu, že aj keď jeme pomerne málo, nechudneme, ale stagnujeme prípadne priberáme. Navyše nám v tom čase, značne kolíše cukor, čo vyvoláva len chuť na sladké. Preto stavte na pravidelnosť a menšie porcie. 

2. Tridsať minútové cvičenie každý deň

Nebojte, nemusíte sa každý deň trápiť dva hodiny vo fitku. Ani ráno a večer behať, ak beh z duše nenávidíte. No hýbať sa budete musieť. Je totiž naozaj náročné schudnúť prostredníctvom samotnej stravy, keďže vekom naše hormóny ako testosterón majú tendenciu k poklesu. Preto si každý deň doprajte 30 minút niečoho, čo vás baví. Skáčte na švihadle, plávajte, korčuľujete, bicyklujete. Len niečo robte. To je základ. 

Mohlo by vás zaujímať: Aký je váš metabolický vek v porovnaní so skutočným? Tento vzorec odhalí veľa o vašej fyzickej kondícii a zdraví

3. Neklamte samú seba a sledujte si zloženie živín

Pri chudnutí je veľmi dôležitá úprimnosť a sebaovládanie. Ak si totiž poviete, že si dáte len jednu tabličku čokolády, no skončíte pri celej, veľký efekt to z hľadiska vášho chudnutia mať nebude. To vám je zrejme jasné.  Strážte si príjem sacharidov a to hlavne vo forme rafinovaného cukruNa úvod preto zistite, ktoré potraviny vo vás spúšťajú chute na malé potravinové prehrešky a tým sa úplne vyhnite. Nekupujte domov nič, čo viete, že by ste jesť nemali. Ak to toiž nenájdete v chladničke, minimálne vás na to prejdú chúťky a vy nebudete v pokušení.

Pokiaľ si osvojíte tieto rady, verte, že chudnutie pre vás nebude predstavovať zbytočný stres a kilá pôjdu dolu skutočne expresne rýchlo. 


- Najčítanejšie -

Diskusia k článku

comments powered by Disqus