Presunúť na hlavný obsah

Týchto 10 potravín bude populárnych v stravovaní v roku 2020: Aké sú ich benefity, o ktorých ste (ne)tušili?

Zdravie a relax

Od prevencie proti rakovine až po krásnu pleť, ktorú túži mať každá z nás, aj to sú niektoré z benefitov superpotravín, ktoré budú kraľovať roku 2020. Nájdete si medzi nimi aj vy to svoje?

Superpotraviny, ktoré budú alebo by mali tvoriť podstatnú časť nášho jedálnička v novom roku 2020, odhaľuje pre magazín Womenshealth medzinárodná odborníčka v oblasti zdravia a welness, Maria Ascencao. Aké ich benefity oceníme? 

Avokádo

Avokádo bolo a stále je na výslní pre svoje zdravotné benefity. Vysoký obsah vlákniny, vitamínu C, kyseliny listovej, vitamínu E a mononenasýtených tukov, sú len niektoré z jeho pozitívnych vplyvov na telo. Mnohé štúdie ukazujú, že pravidelnou konzumáciou avokáda si udržujeme zdravý cholesterol a vyhneme sa tak aj možnej cukrovke. 

Mohlo by vás zaujímať: Pridajte do raňajok tieto dve zdravé suroviny: Sú bohaté na omega 3-mastné kyseliny a znižujú hladinu cholesterolu

Fermentované potraviny 

Tento druh potravín je skvelý pre udržanie zdravia tráviaceho traktu. Pomáha črevnej mikroflóre, chráni ju pred škodlivými baktériami a naopak pomáha zvyšovať výskyt tých pre telo prospešných, probiotických baktérií a enzýmov. Celkovo podporujú tieto potraviny imunitný systém. A ktoré to vlastne sú? Predovšetkým kefír a trocha exotickejšie kimchi, miso či kombucha. 

Semená

Semená majú vysoký obsah vlákniny, vitamínov, minerálov a antioxidantov. Obsahujú mononenasýtené tuky, ktoré pomáhajú kontrolovať cholesterol. Vyskúšajte ľan, chia, konope, sezam, slnečnicu a tekvicu. Posypte nimi napríklad aj jedlo alebo šalát, ktorý si pripravíte. 

Konopný olej 

Konopný alebo CBD olej z rastlinky konope, ktorej využitie je stále niekde trocha kontroverzné, má svoj význam pre zdravie. Konopný olej je známy svojimi protizápalovými účinkami a účinkami proti úzkosti bez toho, aby spôsoboval intoxikáciu. Nie je však konopný olej ako konopný olej. Musíte si vybrať ten najkvalitnejší. 

Zelený čaj

O jeho blahodárnych účinkoch pre zdravie sa rovnako toho už popísalo. V roku 2020 by ste mu mali venovať skutočne ešte viac pozornosti. Výťažky zo zeleného čaju sú bohaté na polyfenolové zlúčeniny, antioxidanty, ako je epigalokatechín galát (EGCG), detoxikátory podporujúce pečeň, známe ako katechíny a živiny, ktoré pomáhajú v boji proti chorobám. Pomáha tiež zlepšovať funkciu mozgu, udržať telesnú váhu, zlepšovať metabolizmus a posilňovať imunitný systém.

Čítajte tiež: 6 superpotravín, ktoré by ste mali jesť túto jar: Tieto považujeme za hotové zázraky v oblasti zdravia a krásy

Kurkumín 

Kurkumín je účinná látka alebo výťažok z kurkumy, ktorý má v sebe protizápalové účinky pre zdravie. Pomáha znižovať riziko srdcových chorôb, Alzheimerovej choroby, artritídy a depresie. Ak sa rozhodnete zadovážiť si kurkumínový extrakt, dbajte na to, aby bol opäť najvyššej kvality. 

Bobule 

Bobule sú vynikajúcim zdrojom vlákniny, vitamínov K a C, mangánu, fytochemikálií a antioxidantov, ktoré pomáhajú udržiavať zdravý imunitný systém a bojovať proti starnutiu. Najlepšie je ich samozrejme jesť v surovom stave a v ich sezóne. Celkom najlepšie, vypestované priamo pod vašimi rukami. 

Brokolica

Brokolica je vynikajúcim zdrojom vlákniny, draslíka, antioxidantov a vitamínu C, ktorý napomáha absorpcii železa. Ďalším benefitom tejto zeleniny je, že pomáha kontrolovať krvný tlak, zmierňuje zápaly, posilňuje imunitný systém a vytvára silné kosti.

Berberín 

Berberín je látka získavaná z rastlín rodu Dráč. Má veľa kladných účinkov na zdravie a patrí medzi najúčinnejšie doplnky stravy na svete. Je tiež silný rastlinný extrakt, ktorý pomáha vyrovnať hladinu cukru v krvi, podporuje črevné zdravie, zmierňuje zápaly a reguluje metabolizmus.

Neprehliadnite: Potravina, ktorú by ste mali zakomponovať do vášho jedálnička: Ocení ju nielen váš organizmus, ale aj vaša pleť

Tmavá listová zelenina

Tmavá listová zelená zelenina ako je kel, špenát a švajčiarsky chard, sú vynikajúcimi zdrojmi kyseliny listovej, zinku, vápnika, železa, horčíka, vitamínu C, vlákniny a protizápalových karotenoidov. Vďaka tejto kombinácii môžu pomôcť znížiť riziko chronických chorôb ako sú srdcové choroby, cukrovka a dokonca aj rakovina.

- Najčítanejšie -