Presunúť na hlavný obsah

S online podnikaním nemali žiadne skúsenosti: Dnes majú vlastnú značku a prežili aj koronakrízu

Móda

Obchody s oblečením v súčasnosti praskajú vo švíkoch, pretože tovaru je až príliš veľa. Kvalita a originalita mnohých však nedosahujú vysokú úroveň. Našťastie, okrem tých komerčných existujú aj menšie lokálne značky, ktoré často dokážu lepšie plniť potreby svojich zákazníkov. Spoznajte príbeh odhodlanej matky a dcéry, ktoré takýto podnik rozbehli vlastnými silami.

Začínali popri zamestnaní

Lucia pracovala v obchode s oblečením a jej mama Kamila bola krajčírkou. Obe však boli z ponuky oblečenia dlhodobo sklamané. A tak sa v roku 2017 rozhodli, že na trh prinesú vlastnú módu. Rozbehnúť výrobu a predaj popri zamestnaní však nebolo jednoduché. „Začiatky boli veľmi ťažké, lebo obe sme mali svoju prácu a výrobe sme sa mohli venovať až popoludní. Celé dni sme len pracovali, až sme sa jedného dňa dostali do bodu, keď sme už nevládali a rozhodovali sme sa, čo ďalej,“ spomína Lucia Černáková.

Svojho sna sa však nechceli vzdať, a tak sa rozhodli zariskovať a staviť na jednu kartu. Obe dali výpoveď v práci a naplno sa sústredili na vlastný biznis. „Nemali sme žiadny kapitál ani potrebné skúsenosti. Šili sme u rodičov v mojej bývalej detskej izbe, ktorú sme si prerobili na malú dielničku.“

Postupne však prichádzali prvé zárobky a Lucia s mamou mohli nakúpiť všetko potrebné vybavenie. Investícia sa im začala veľmi rýchlo vracať. „Našli sme si aj nové priestory, ktoré sme si prerobili podľa našich predstáv. V tomto prostredí prišli aj nové nápady, ktoré sme potom mohli zapracovať do výroby.“

Bez skúseností z online biznisu

I keď profesijne mali spolu s výrobou a predajom oblečenia dostatok skúseností, v online biznise vôbec neboli doma. Tu im však výrazne pomohol Shoptet, na ktorého platforme si svoj e-shop Lussika.sk vytvorili pomerne rýchlo a jednoducho. V prvom rade na to vôbec nepotrebovali programátora a ďalšie financie, ktoré v tom čase naozaj nemali na rozdávanie.

Lucia dokázala celý web zostaviť vďaka jednoduchému užívateľskému prostrediu celkom sama. „Všetko je veľmi prehľadné a intuitívne. Shoptet ma previedol celým procesom, až z toho vznikol plnohodnotný e-shop presne na mieru. A výhodou sú aj ďalšie možnosti, funkcie a rozšírenia, ktoré táto platforma ponúka,“ pochvaľuje si mladá podnikateľka. Aj preto na Shoptete v súčasnosti pôsobí už viac ako 29-tisíc internetových obchodov.

Kvalitný materiál a bezchybné šitie

Lucia s mamou sa svojim zákazníkom snažia maximálne vychádzať v ústrety. Pri výrobe na mieru konzultujú materiál, farbu látky, veľkosť a ďalšie detaily presne podľa želania. Vyrábajú každý kúsok, ktorý nájdete v ich e-shope.

Na kvalite a vyhotovení si dávajú záležať. „Práve kvalita oblečenia bola dôvodom, prečo sme do toho išli. Chceli sme priniesť niečo lepšie ako bežné obchody. Myslím, že sa nám to darí, sme v tom doma a budeme v tom určite pokračovať,“ vraví Lucia.

Prvé zákazky na objednávku boli spoločenské šaty. „Bola to sukňa na mieru presne podľa kritérií zákazníčky. Postupne sme šili nové a nové kúsky, k sukniam pribudli topy, šaty a takto sme naše portfólio začali rozširovať.“

Korona kompletne zmenila ponuku e-shopu

Počas pandémie sa však dopyt po spoločenských odevoch zastavil. Na dračku išli rúška a domáce oblečenie. Lussika sa tak musela prispôsobiť. „Povedali sme si, že musíme vyrábať to, čo je momentálne aktuálne. Začali sme teda šiť a predávať rúška. Už prvý deň po ich zaradení do predaja nastal ošiaľ, ktorý pokračoval niekoľko mesiacov. Pracovali sme na nich každý deň od rána do večera.“

Postupom času sa však situácia zlepšila a Lucia s Kamilou sa rozhodli vydať trochu inou cestou. Svoju výrobu a ponuku upravili na mestskú módu a domáce oblečenie. Momentálne tak u nich v e-shope nájdete pohodlné voľnočasové oblečenie na doma, na prechádzky či na nákupy. Na objednávku vám však stále vyrobia čokoľvek.

OTVORTE SI E-SHOP NA SHOPTETE AJ VY