Sacharidové vlny vám pomôžu získať do leta postavu snov: Náš jedálniček vám naštartuje metabolizmus

Pred začínajúcou plavkovou sezónou sa vždy ešte snažíme dotiahnuť k dokonalosti naše telá. Prečo nevyskúšať aj zaručený spôsob stravovania, pri ktorom sa nebudete musieť obmedzovať?

Účinné stravovanie na základe sacharidových vĺn: Náš jedálniček vám zaručene naštartuje metabolizmus

Účinné stravovanie na základe sacharidových vĺn: Náš jedálniček vám zaručene naštartuje metabolizmus

Zdroj: Profimedia

Rôzne pohľady na zdravú výživu vždy ponúkajú množstvo možností. Práve vďaka nim vznikla aj super účinná diéta, ktorá je založená na prijímaní sacharidov. Ako hovoria odborníci, stravovanie podľa sacharidových vĺn je účinné práve vtedy, ak je správne dodržiavané. Pozrime sa preto na to, kde stoja hlavné zásady a podklady pre funkčnosť tohto spôsobu stravovania.

Prečítajte si tiež: Ako schudnúť 5 kíl tuku za mesiac bez drastickej diéty? Slová fitness trénera by ste si mali vziať k srdcu

Dĺžku vĺn si nastavíte podľa seba

Hlavná zásada sacharidových vĺn stojí už v ich pomenovaní. Sú to vlny, v ktorých po dobu určitých dní mätiete svoj organizmus príjmom sacharidov. Existujú 3 základné varianty. Trojdňové vlny, týždenné sedem dňové vlny a najdlhšie desať dňové. Počas stanovených dní nemôžete nechať svoje telo zvyknúť si na množstvo sacharidov, ktoré dostáva. Pri troch dňoch postupujte nasledovne: prvý a druhý deň prijmite 100g sacharidov, čo predstavuje asi jeden balíček ryže a mäso k tomu. Na deň tretí si nastavte jedálniček tak, aby ste prijali už 200 gramov sacharidov. Počas siedmich dní dodržiavajte tieto pravidlá: prvý deň 50g sacharidov, druhý 100g, tretí 150g, štvrtý 200g, 5. deň 250g, 6. deň 300g a posledný 7. deň až 350g.

Desaťdňový plán sa odporúča až vtedy, ak ste dostatočne odhodlaná. Prvé dni sú pre mnohých naozaj ťažké, preto treba postupovať veľmi uvážene a rozumne. Tento štýl stravovania nie je diétou. Je totiž vždy presne vyvážený a nasmerovaný tak, aby v sebe zahŕňal aj informácie o vašej hmostnosti a potom ste mohli oveľa účinnejšie chudnúť a hlavne zrýchlovať metabolizmus. 

Nezabúdajte sa cvičenie a príjem tekutín!

Oproti iným typom stravovania, pri ktorých sa zameriava hlavne na príjem bielkovín, sacharidové vlny dokážu zabezpečiť stratenie veľkosti, ale bez následného jojo efektu. Dôležité však zostáva, tak ako aj pri zdravom životnom štýle, veľa sa hýbať. Do svojej dennej rutiny zaraďte nielen posilňovňu či jógu, ale aj chôdzu, ktorá sa tiež ráta do aktivity. Pre vaše telo nemôžete pred letom urobiť nič lepšie. Samozrejme, dôležitý je aj pitný režim. Ak sa prvé dni budete cítiť hladná, práve v dôsledku, že obmedzíte príjem tukov a bielkovín, nezabúdajte na pitný režim. Ak bude potrebné, vypite aj 3 litre denne. 

Sacharidové vlny nie sú stravovaním na celý život!

Jedálniček so sacharidovými vlnami je špeciálne nastavený práve na jednotlivé obdobia - tri dni, sedem dní alebo desať dní. Nie je preto vhodné stravovať sa touto metódou dlhodobo. Je však vhodná pre všetkých, pre ženy, mužov a aj pre vegetariánov.

Trojdňový stravovací plán podľa sacharidových vĺn

1. deň - príjem 100g sacharidov

Prvý deň si zadovážte hlavne množstvo odhodlania a silnej vôle. Okrem toho vám v chladničke nesmie chýbať mäso, vajíčka a tvaroh. Prvé ranné jedlo si pripravte sa spôsob praženice, avšak s obmedzeným počtom žĺtok. Teda praženicu zo 7 vajec, z čoho 5 žĺtkov pôjde preč. 

Druhé jedlo bude obsahovať 200g kuracích pŕs a 65g ryže (váha ryže je vždy udávaná v survom stave). Potraviny, ktoré budete tepelne spracovávať priveľmi nesoľte a už vôbec nekoreňte. Tiež si dajte veľký pozor na olivový olej. Tomu sa tiež skúsať po dobu sacharidovej vlny vyhnúť. 

Tretie jedlo dňa bude predstavovať 200g filé z ryby (najlepšie tresky aljašskej).

Keď sa pôjdete najesť po štvrtý krát, zadovážte si 250g tvarohu a 150g jogurtu. 

Nakoniec prichádza aj piate a šieste jedlo dňa. V prípade piateho to bude 200g kuracích pŕs (tentokrát bez pridania ryže) a pred spaním si doprajte šieste jedlo, teda 200g filet z rybky.

2. deň - príjem 100g sacharidov

Druhý deň tohto stravovacieho plánu budeme postupovať rovnako ako v deň predchádzajúci. Táto kombinácia jedál nám dá spolu 230g bielkovín a 75g sacharidov. Aby ste sa v oba dni dostali na požadovanú hranicu 100g sacharidov denne, zvyšných 25g sacharidov viete doplniť pomocou 20 kusov detských piškót. 

3. deň - príjem 200g sacharidov

Tretí deň ste už natrénovaná na podobnú kombináciu jedál. Aby sa však organizmus udržiaval v neustálej zmene príjmu sacharidov, na tretí deň ich už prijmete 200g. Toto docielite jedinou zmenou v jedálničku - pridáte troška ryže.

Prvé jedlo dňa bude obsahovať 7 vajíčok, z čoho opäť 5 žĺtkov pôjde preč. Druhé jedlo si pripravíte z 200g kuracích pŕs a z 135g ryže. Podobné dávky sacharidov sú už pre telo prijateľné. Preto môžete cítiť, že stravovanie postupuje ľahšie ako v prvých dňoch. Tretie jedlo predstavuje 250g filetu z aljašskej tresky. Po štvrtýkrát si doprajte 250g tvarohu a 150g jogurtu. Piate jedlo bude zložené z 200g kuracích pŕs a z 65g ryže.  Na záver trojdňovej sacharidovej vlny si pripravte šieste jedlo tretieho dňa. Bude to 200g filet rybky.

Mohlo by vás zaujímať: Detox z troch zázračných surovín: Javorový sirup, citrón a toto korenie vám pomôže s odvodením za pár sekúnd

Aj pri tomto treťom dni ste vyváženou stravou získali 175g sacharidov a 240g bielkovín. Ako môžete očakávať, zvyšných 25g sacharidov si môžete doplniť 20 kúskami detských piškót.

Foto:
Profimedia
Zdroj:
PC

Súvisiace články

Vysetrenie.sk

PlniElanu.sk

Diskusia k článku

comments powered by Disqus

Najčítanejšie články

Staň sa fanúšikom

Starostlivosť o seba