Presunúť na hlavný obsah

BVLGARI: ZNAČKA PRE VŠETKY ZMYSLY

Móda

Príbeh tejto luxusnej značky je životným príbehom gréckeho striebrotepca Sotiria Bulgariho, ktorý sa venoval výrobe vzácnych strieborných šperkov a rytín. V roku 1879 odišiel z malej gréckej dedinky Kallarrytes do Talianska a usadil sa v Ríme. Svoje šperky najskôr ponúkal na ulici Pincio pred Francúzskou akadémiou, no neskôr už v prvej vlastnej predajni na Via Sistina 85. Významný medzník v histórii však predstavuje rok 1905, keď si Sotirio otvoril obchod na luxusnej Via dei Condotti 10 priamo pod Španielskymi schodmi a pomenoval ho podľa románu Charlesa Dickensa Old Curiosity Shop, aby prilákal britských a amerických turistov...

Ponúkal v ňom najmä vyberané šperky a postupne si získaval čoraz väčšiu popularitu a klientelu. Jeho meno sa stalo zosobnením krásnych šperkov zo striebra, zlata a drahých kameňov, ktoré sa postupne stali inšpiráciou aj pre jeho synov Giorgia a Constantina. Tí v roku 1934, dva roky po otcovej smrti, zrekonštruovali priestory predajne. Slávnostné otvorenie sa konalo 9. apríla 1934 a bolo také veľkolepé, že sa jej vzhľad dostal na úvodné strany najvýznamnejšej talianskej encyklopédie Treccani. Elegantný obchod je dodnes vlajkovou loďou všetkých predajní Bvlgari. Obdobie po skončení 2. svetovej vojny prinieslo pre Bvlgariovcov významnú zmenu – rodina sa vymanila z prísnej disciplíny dominantnej francúzskej školy a vytvorila svoj vlastný štýl, inšpirovaný gréckym a rímskym klasicizmom, talianskou renesanciou a rímskou školou zlatorytcov 19. storočia. Krása a renomé značky Bvlgari rástli každým rokom, firma sa preto v roku 1970 rozhodla rozšíriť svoje pôsobenie aj mimo Európy a svoje predajne otvorila v New Yorku, Paríži, Ženeve a Monte Carle. V tej istej dekáde spoločnosť uviedla nové, zdvojené logo Bvlgari – Bvlgari a svoju produkciu rozšírila o výrobu hodiniek. Divízia Bvlgari Time bola založená začiatkom osemdesiatych rokov vo švajčiarskom Neuchâteli. V roku 1984 Giorgiovi synovia Paolo a Nicola spolu so synovcom Francescom Trapanim preberajú vedenie firmy. Posledných desať rokov minulého storočia zavádzajú novú stratégiu diverzifikácie, ktorá  znamená rozšírenie činnosti Bvlgari aj do iných oblastí pôsobenia. Tak v roku 1993 vznikla prvá vôňa Bvlgari, Eau parfumée Cologne au thé vert, prvá kolekcia hodvábnych šatiek (1996), slnečných okuliarov a kožených dámskych kabeliek (1997) a začala sa výroba darčekových predmetov (1998). Najnovším rozšírením záberu Bvlgari je vznik divízie Bulgari Hotels & Resorts, ktorej cieľom je vytvorenie siete luxusných hotelov vo významných oddychových strediskách sveta. Filozofiou divízie je moderný luxus a pohostinnosť, umiestňujú sa preto na jedinečné miesta. Po úspešnom otvorení hotela Bulgari Hotel v centre Milána na jar 2006  spoločnosť otvára už na jeseň toho istého roku exkluzívny Spa rezort na Bali, ktorý leží na plošine vo výške 150 metrov nad Indickým oceánom. Po prelome tisícročí sa firma zameriava na posilnenie svojho postavenia na trhu s hodinkami  a koženým tovarom. V súčasnosti zamestnáva vyše sedemsto ľudí v devätnástich spoločnostiach po celom svete, pričom 62 percent akcií vlastní rodina a 38 percent sa obchoduje na milánskej burze cenných papierov a na burze SEAQ v Londýne.
Filozofia Bvlgari Parfums sa zhoduje s filozofiou celej spoločnosti, vyhľadáva výnimočnosť a absolútnu kvalitu, pričom je pre ňu typická spojitosť s čajom a jeho rituálmi. Čaj sa stáva symbolom luxusu, vyvoláva orientálnu atmosféru, odpútava od dnešného chaotického rytmu. Vďaka striebroryteckej a šperkárskej tradícii Bvlgari vznikli aj vzácne strieborné edície a edície zdobené vzácnymi kameňmi. Z každého kúta luxusnej predajne na Via dei Condotti dýcha luxus a bohatstvo. Vo vitrínach sú vystavené vzácne starožitné kusy zo striebra, ktoré rodina nazhromaždila z aukcií počas svojej storočnej existencie. Obdivovať možno strieborné misy, taniere, tabatierky, vejáre, ale i vzácne kusy navrhnuté členmi rodiny. Obchod prostredníctvom viacerých krytých zákutí poskytuje svojim návštevníkom absolútne súkromie, počas ktorého môžu obdivovať a skúšať nádherné kolekcie šperkov.