Presunúť na hlavný obsah

BUGATTI 16C GALIBIER

Zdravie a relax

Najnovším konceptom, ktorý predstavila značka Bugatti, je štvordverový model 16C Galibier. Predstavenie prebehlo pre vybraných VIP zákazníkov priamo v areáli továrne v Molsheime. FEMINITY vám prináša pohľad na auto, ktoré by mohlo rozšíriť flotilu luxusných superšportov s logom Bugatti na prednej maske.

O novom aute z dielne Bugatti sa rozprávalo už dlho, mal sa volať Royale, neskôr Bordeaux, no napokon sa rozhodlo o názve Galibier. Predstavený bol len vybraným, no automobilka zverejnila aj bližšie informácie. Galibier nadväzuje na slávny a neprekonateľný model Veyron, no pri detailnom skúmaní nájdeme aj prvky historického Type 57, ktorý niesol rovnaké meno. Základný torpédovitý tvar dopĺňa typická maska chladiča v tvare podkovy, linka tiahnuca sa po celej dĺžke strechy a dvojfarebná karoséria s leštenými bokmi a modrým karbónovým povrchom. Presne túto istú kombináciu sme už mohli obdivovať na limitovanej edícii Veyron Grand Sport Sang Bleu. Jednoduché línie majú aj LED svetlá vpredu a vzadu, exteriér vozidla je bez zbytočných prelisov. Zaujímavým je retro prvok na prednej kapote v podobe dohora sa otvárajúcich krídel zakrývajúcich motor. Interiér konceptu vychádza z tradície Bugatti a celý je navrhnutý v minimalistickom štýle s veľkými plochami kože a dreva. V strede prístrojovej dosky sú umiestnené hodinky Reverso Tourbillon od švajčiarskeho výrobcu Parmigiani, ktoré si majiteľ  môže po zaparkovaní auta vybrať a nasadiť na ruku. Štvordverová limuzína vo svojom názve ukrýva svoj pohon, 16 valcov v osemlitrovom motore s dvojstupňovým preplňovaním. Pohonná jednotka využívajúca technológiu flex-fuel dokáže spaľovať aj etanol. Vďaka sile motore dosiahne Galibier rýchlosť 350 km/h, čo je pri 5,3 metrov dlhej a takmer dve tony vážiacej limuzíne viac ako slušné. Tak ako model Veyron má pohon všetkých štyroch kolies, novinkou je zavesenie kolies a špeciálne karbónové brzdy.