Presunúť na hlavný obsah

ULTRAĽAHKÝ VRTUĽNÍK CH-7 KOMPRESS

Zdravie a relax

Potrebujete si niekam len tak zaletieť? Tak potom je pre vás ideálnym riešením dvojmiestny ultraľahký vrtuľník CH-7 Kompress, ktorý pochádza z dielne talianskej spoločnosti Heli-Sport, S.r.l. Na Slovensko, do Česka a Poľska ich dováža spoločnosť Mamba Air, ktorá dvojicu štýlových vrtuľníkov predstavila aj na pražskom luxusnom veľtrhu mmotion 2009. Výhody CH-7 nie sú len jeho rozmery, ale i priaznivá cena 129 tisíc eur bez dane.

Ultraľahké vrtuľníky patria na celom svete medzi najobľúbenejšie dopravné prostriedky na krátke vzdialenosti. CH-7 Kompress zvládne na jedno natankovanie trasu až 650 kilometrov, pričom jeho maximálna rýchlosť môže byť až 209 km/h, no najčastejšie s ním budete letieť cestovnou rýchlosťou 160 km/h. Stroj s dĺžkou 7,3 a šírkou 2,4 metra potrebuje na pristátie plochu len 30 x 30 metrov, zaparkujete ho na ploche 7,5 x 2 metre. Hlavný rotor je dvojlistový, listy sú vyrobené z kompozitných materiálov a rovingových uhlíkových vlákien. Rovnako dva listy, ale z leteckého duralového plechu má zadný vyrovnávací rotor. Vrtuľník poháňa motor Rotax 914 Turbo s výkonom 115 hp. Vďaka nemu má vrtuľník dostup do výšky 5 kilometrov. Spotreba paliva je 15 až 18 litrov za letovú hodinu, do ultralightu tankujete NAT95. azda najviac na CH-7 zaujme jeho štýlová a netradične riešená kabína. Posádka sedí za sebou, pilot vpredu, spolucestujúci vzadu. Celá kabína je vyrobená z kompozitných materiálov s uhlíkovými výstuhami. Na výber je celá škála farieb či polepu. Čalúnenie interiéru si taktiež môžete zladiť s vonkajším prevedením. Posádka je chránená elegantný plexisklom, ktoré sa odklápa smerom dopredu a umožní tak pohodlné nastupovanie a zároveň aj dokonalý výhľad. Hlavný prístrojový panel je v spodnej časti kabíny. V hornej časti je združený digitálny prístroj Control Centrum CH-7, ktorý spracováva údaje z motora, prevodovky, palivomeru, teplomeru a ďalších a hodnoty prehľadne zobrazuje na displeji. Poruchu hlási systém pilotovi nielen zvukom do slúchadiel, ale aj diódami na prístrojovej doske. K základnej výbave patrí aj automatická regulácia výkonu motoru, Governor, ktorá sa stará o to, aby pilot nemusel manuálne počas letu ovládať výkon motora. Pomocou širokej škály doplnkov si môžete vrtuľník prispôsobiť vlastným predstavám. Ak by ste napríklad chceli pristávať na vode, dajú sa objednať plaváky, ktoré stroj zaťažia len o 15 kilogramov. Pre milovníkov lyžovania ponúka Mamba Air aj zimnú úpravu, ktorá obsahuje aj vak na lyže. Stavba vrtuľníku trvá 8 až 12 mesiacov, za ten čas vám firma poskytne všetky potrebné informácie ako vrtuľník ovládať a zároveň získate pilotný preukaz.