Presunúť na hlavný obsah

NOVÝ KONCEPT 5 BY PEUGEOT

Zdravie a relax

Francúzska automobilka Peugeot predstavila už druhý zo svojich konceptov. Oficiálna premiéra ho síce čaká až o pár dní v Ženeve, no už dnes vieme ako bude novinka vyzerať. Koncept 5 BY PEUGEOT posúva ambície značky do segmentu veľkých luxusných sedanov a prekvapí čistými a elegantnými líniami, ale aj dokonalou výbavou.

Nový koncept z dielne francúzskej automobilky Peugeot pod názvom 5 BY PEUGEOT je zaujímavou štúdiou, ktorá dáva rozmermi, vyváženosťou proporcií a štýlom odpoveď na zásadné vývojové zmeny v segmente veľkých luxusných sedanov. Odráža podstatne vyššie nároky na prestíž, výkon i modernosť, čo sa prejavuje nielen v jeho úžasnej architektúre, ale i motorizácii a celkovom štýle. Navrhnutý bol s cieľom ukázať víziu a know-how automobilky v segmente veľkých sedanov. Jeho ladné a čisté tvary vytvárajú dojem elegancie a precíznosti, ale zároveň neuberajú na osobnosti a dynamike, ktoré sú pre Peugeot dôležité. Krivky karosérie na seba bez prerušenia a zlomov plynule nadväzujú od kapoty až po dvere batožinového priestoru. Všetky plochy sú precízne zarovnané, lícovanie jednotlivých dielov a prvkov je robené s maximálnou presnosťou. Agresívny výraz šelmy, typický pre modely Peugeot, vytvára predná maska spolu s dvojicou LED svetlometov. Nad prednou maskou chladiča, ktorá je podobná ako pri koncepte SR1, nájdete nové logo leva, ktoré tento rok značka predstavila. Boky auta sú zámerne zjednodušené a ich detailne prepracovaný štýl je zdôraznený skoseným lemom okien a vonkajšími kľučkami dverí z lešteného hliníka a vytvarovanými 19-palcovými kolesami. Zadnú časť, ktorej objem naznačuje odolnosť a výkon, dopĺňajú výrazné zadné svetlá  zložené z troch vystupujúcich červených častí. Pod kapotou konceptu sa nachádza technológia Hybrid4, ktorú nájdeme od roku 2011 sériovo aj v Peugeot 3008. Výkon 5 BY PEUGEOT by mal byť 147 kW (200 k) s motorom 2,O l Hdi FAP 120 kW (163 k) vpredu a elektrickým 27 kW motorom (37 k) vzadu. Pri nízkych rýchlostiach pracuje v elektrickom režime, podľa potreby môžu byť poháňané všetky kolesá.