Presunúť na hlavný obsah

BMW i3 a BMW i8: Zrodené z elektriny

Zábava

BMW i reprezentuje nový prístup riešenia mobility. Predstavením novej divízie si chce BMW Group upevniť medzi prémiovými značkami svoje vedúce postavenie automobilky produkujúcej najviac inovácií. Naše produkty a služby sú revolučnými krokmi: cielene konštruované a cielene stavané na udržanie prémiovej mobility. Je to ako nový deň v našom odvetví, akási nová éra v mobilite jednotlivca. Toto je BMW i –zrodené z elektriny, to sú slová Iana Robertsona, člena predstavenstva BMW AG zodpovedného za predaj a marketing o novej sub-značke BMW i.

Prvé dva modely novej divízie BMW i3 a BMW i8 plánuje automobilka vyrábať od roku 2013. BMW Group chce každým rokom tiež významne expandovať v oblasti servisu mobility. K dosiahnutiu tohto cieľa zriadila v New Yorku investíciou 100 miliónov US dolárov kapitálovú spoločnosť BMW i. 

Nová sub-značka vizionárske modely a služby, inšpiratívny povznášajúci dizajn a úplne nový koncept v oblasti prémiovej mobility – všetko je sústredené na jej dlhodobú udržateľnosť, vysvetľuje Robertson. Divízia zbiera informácie o vozidlách a servisných službách už od roku 2007, BMW Group tak pomaly sonduje ako vyriešiť problém s narastajúcou dopravou. Zároveň takto odpovedá na zmenu potrieb zákazníka, vrátane stúpajúceho dopytu po alternatívnych pohonoch – hybridných pohonoch a elektromobiloch. Presne spĺňa predstavy „mesta“ a inteligentne kombinuje úžitok a predstavu  rôznych koncepcií v jedinom balení. 

BMW i3 – predtým známe ako Megacity Vehicle – bude v BMW Group prvý sériovo vyrábaný mestský elektromobil. BMW i8 vychádza zo štúdie BMW Vision EfficientDynamics. Pôjde o plug-in hybrid kombinujúci športovú agilitu s vysokovýkonným motorom, ale so spotrebou a emisiami malého auta. Oba modely budú postavené revolučnou konštrukčnou metódou známou ako LifeDrive. Základ tvorí hliníkový podvozok s pohonným ústrojenstvom. Karoséria je z vysokopevných a extrémne ľahkých uhlíkových – karbónových -  vlákien (CFRP). 

„Obe autá boli špeciálne navrhnuté tak, aby sa v nich dali jednoducho meniť pohonné ústrojenstvá. Použili sme progresívnu architektúru a materiál CFRP aby sa zmenšil nepriaznivý hmotnostný dopad ťažkých akumulátorov. Pre našich zákazníkov to prináša aj vrcholnú dynamiku kombinovanú so zvýšeným dojazdom na elektrickú energiu,“ vysvetlil Klaus Draeger, člen predstavenstva BMW zodpovedný za rozvoj. 

Podobne ako BMW i3, aj BMW i8 bude vyrábané v továrni v Lipsku. Do nového vybavenia výrobnej linky bolo investovaných okolo 400 miliónov Euro a do roku 2013 bude vytvorených 800 nových pracovných miest. Je to aj krásny príklad vzájomnej montážnej synergie – pre obe vozidlá budú totiž použité rovnaké skupiny komponentov pre elektromotor, výkonovú elektroniku a vysoko-napäťové litium-ionové akumulátory.

Na zväčšenie dojazdu bude slúžiť tzv. servis mobility - použiteľný v každom aute – a bude neoddeliteľnou časťou programu BMW i. Ten vytvára úplne novú oblasť rastu spoločnosti počas dlhého obdobia a osloví potenciálneho zákazníka vo forme atraktívnej služby. „Požiadavky na mobilitu sa menia v prudko expandujúcich mestách,“ dodal Ian Robertson. „Našim záväzkom je vytvorenie aktívneho servisu mobility, podobného ako je BMW ConnectedDrive – ten bude významne rozšírený práve pod BMW i. Čo je skutočne revolučné je, že bude ponúkať zákaznícky orientované riešenie mobility prostredníctvom prémiových produktov a prémiového servisu.“ Pomáha riešiť problém s parkovacím priestorom, prináša inteligentnú navigáciu s lokálnymi informáciami a aktívne plánovanie trasy alebo služby prémiového zdieľania automobilov (car-sharing).