Presunúť na hlavný obsah

Ako je to s alkoholom za volantom?

Zábava

Nie každý vodič pozná novinky z cestného zákona. Práve preto sa spoločnosť Pivovary Topvar a Slovnaft v spolupráci s najlepším slovenským motocyklistom v country crosse Štefanom Svitkom rozhodli spustiť kampaň so sloganom „Keď jazdíte, nepite!“

 

Tvárou tejto kampane sa stal Štefan Svitko, ktorý je trojnásobným majstrom Európy v enduro, trinásťnásobným majstrom Slovenska v enduro a country crosse a historicky najúspešnejším Slovákom na Rally Dakar. „Byť dobrý vodič znamená byť predovšetkým zodpovedný. Týka sa to nie len samotnej techniky jazdy, ale aj toho, ako človek pristupuje k pitiu alkoholu,“ povedal Štefan Svitko o tom, prečo sa rozhodol kampaň podporovať.
 
Súčasťou kampane bude aj prítomnosť „strážnych anjelov“ na rôznych podujatiach. Ich úlohou bude zvyšovať znalosť zákona o cestnej premávke, a tým zvyšovať bezpečnosť všetkých jej účastníkov. Títo anjeli budú v priebehu celého roka sprevádzať aj Štefana Svitka na jeho pretekoch po celom Slovensku. 
 
S kampaňou sa môžete stretnúť na vybraných motocyklistických a verejných podujatiach.
 
Aký je zákon?
1. Jazda s jedným  a viac promile alkoholu je trestným činom, za ktorý hrozí jednoročné väzenie.
2. Ak vodič niekoho jazdou pod vplyvom alkoholu usmrtí alebo ho súd trikrát odsúdi za jazdu pod vplyvom alkoholu, príde doživotne o vodičský preukaz.
3. Vodiči, ktorým sa v priebehu piatich rokov zistí dvakrát alkohol v krvi, alebo trikrát spôsobia dopravnú nehodu, prídu o vodičský preukaz a ak ho budú chcieť získať, musia opätovne absolvovať kurz v autoškole.
 
Súťaž o logo kampane „Keď jazdíte, nepite!“
Spoločnosť Pivovary Topvar vyhlasujú  súťaž na vytvorenie loga kampane zameranej na podporu zodpovedného pitia alkoholu. Do súťaže sa môžu prihlásiť mladí profesionálni dizajnéri a študenti grafického dizajnu alebo marketingovej komunikácie. Cieľom je vytvoriť logo, ktoré bude reprezentovať kampaň atraktívnym a zrozumiteľným spôsobom. Logo musí obsahovať slogan kampane „Keď jazdíte, nepite!“, malo by vystihovať slogan a myšlienku kampane, byť vizuálne atraktívne a reprodukovateľné v čiernobielej aj plnofarebnej verzii. Súťaž prebieha od 20. februára do 10. marca 2012. Návrhy loga je možné zasielať do 10. marca 2012 na e-mailovú adresu logo@relationsconsulting.sk v krivkách vo formáte PDF a náhľad vo formáte JPEG. Víťazný návrh do 30. apríla t.r. vyberie spoločnosť Pivovary Topvar a odmení iPadom a 50 litrami nealkoholického piva Birell.