Presunúť na hlavný obsah

Darčekové karty pomôžu, ak neviete čím obdarovať

Móda a krása

Nákupnej mánii občas podľahne každá dáma. A mnohí páni tiež nie sú výnimkou. Počas predminulého víkendu im možnosť ponúklo jedno z bratislavských nákupných centier.

Bratislavský Aupark usporiadal už tretíkrát usporiadal akciu s názvom Hriešne dobré nákupy, v rámci ktorej bolo možné získať niektoré kúsky za zaujímavé a zvýhodnené ceny. Lákal však aj program. Okrem prehliadok v centrálnom priestore, kde sa predviedli manekýnky v kolekciách Aftershock, Mango, Promod či Gant a Schiesser. Pozornosť upútala aj prehliadka špeciálneho oblečenia pre psích miláčikov.

Práve ona prilákala aj známe tváre - fitnesku Zoru Czoborovú, modelku a riaditeľku Miss Slovensko Magdalénu Šebestovú a herca Viktora Horjána, ktorí priviezli svojich štvornohých kamarátov. A vzali ich aj na nákupy či prezrieť si kreácie mladých slovenských dizajnérov vo Výstavnej sieni mladých tvorcov, ktorá sa v obchodnom centre objavila už druhýkrát. Tentoraz s modelmi od Michaely Mazalanovej, Andrey Pojezdálovej či Márie Pobočkovej.

Hoci nákupná horúčka so zvýhodnenými podmienkami trvala len "predlžený" víkend, priniesla zároveň novinku pre shopoholikov. Ale aj tých, ktorí netušia, aký darček vlastne vybrať svojmu partnerovi, sestre či napríklad kamarátke. Nová darčeková karta sa dá nabiť až do výšky 150 eur a funguje ako platobná karta v celom obchodnom dome.

Počas blížiacej sa sezóny predvianočných nákupov môže byť podobný "darček" tým ideálnym. Vyhnete sa tak napríklad sklamaniu z darčeka či napríklad zbytočným výmenám tovaru, ak obdarovanej osobe nesedí alebo sa jej nepáči farebný odtieň.

Darčekové karty na kozmetiku, kopačky aj nábytok
Samozrejme, systém darčekových poukazov na Slovensku už nie je v plienkach. V zozname obchodov, ktoré ponúkajú obdarovanie práve formou karty, je niekoľko rokov napríklad švédska Ikea. Už pár týždňov vynovená bratislavská prevádzka ponúka možnosť zakúpiť kartu s kreditom, ktorý zaplatíte pri pokladni a v darčekovej obálke ho môžete venovať niekomu zo svojich blízkych. Podobným systémom funguje obchod s oblečením H&M, kde je možné kartu nabiť od 50 do 300 eur a obdarovať ňou napríklad módou posadnutú ratolesť.

Špeciálnym druhom darčekovej karty je zákaznícka karta Tchibo. Okrem toho, že môže byť nabitá na určitý kredit sa na ňu pripisujú vernostné zrnká (za každé euro nákupu jedno zrnko). Nová karta je prednabitá už 100 zrnkami. Držiteľovi umožňuje využívať zvýhodnené akcie, objednávať jednotlivé kolekcie v predpredaji alebo vymeniť zrnká za rozličné prémie.

A kde ešte nájdete darčekové či zákaznícke karty?

Móda
ponúkaju ju značky H&M, New Yorker, C&A či napríklad Baťa alebo Reserved.

Kozmetika
zákaznícke aj darčekové karty nájdete napríklad v DM Drogerie Market,

Šport
Darčekové karty ponúkajú predajne Gigasport, Intersport či A3 Sport. Rovnako v nich nájdete aj zákaznícke karty. Darčekové karty však ponúkajú aj mnohé bratislavské fitness-centrá či športové centrá - medzi nimi napríklad NTC alebo Body Energy Club v Bratislave. 

Gastro
Terno zákaznícka karta, Coop Jednota zákaznícka karta alebo darčekové poukážky. Nájdete ich aj v Bille alebo Hypernove. Darčekové karty však ponúkajú aj vybrané reštaurácie - tento spôsob obdarovania má napríklad vychýrená bratislavská reštaurácia Fou Zoo.

Elektronika a hobby
Panta Rhei či Martinus, Datart, NAY, Ikea

Text: zg, pre oŽene.sk
Foto: SHUTTERSTOCK