Čomu sa vyhnúť v pracovnej komunikácii emailom?
Kedysi sa písali telegramy a listy, veci sa vybavovali telefonicky. Internet a emailová komunikácia v pracovnom styku uľahčila množstvo vecí. Ale zároveň priniesla aj veľa nešvárov.
Prieskum, ktorý sa konal vo Veľkej Británii, pomenoval najčastejšie "problematické" body komunikácie v pracovnom emailovom styku, ktoré sa nestretávajú s úspechom klientov.
Najvyšší počet, až 66 percent opýtaných sa vyjadrilo, že neznáša, ak im klient alebo druhá strana nechá v emaili odkaz "bozkávam". Vo Veľkej Británii pritom vôbec nie je zriedkavé, že tak komunikujú najmä mladí ľudia. Aj na Slovensku sa však objavili iný problém - zanechávanie takzvaných smajlíkov v pracovných emailoch (hnevá to až 44 percent). Ešte o desať percent viac ľudí nemá rado oslovenie ako miláčik, zlatko alebo drahý. A to ani v prípade, že sa s človekom, ktorý im to píše v pracovnej komunikácii, poznajú aj mimopracovne.
Až 58 percent ľudí, ktorí veci prejednávajú v emailovej komunikácii, pritom uviedlo, že ich hnevá najviac to, keď druhá strana neuvedie, že sa nachádza mimo kancelárie. Pokiaľ sa totiž dostanú do kontaktu s pracovníkom, ktorý odrazu zmizne, neodpovedá na emaily a nemá nastavenú automatickú odpoveď o neprítomnosti v práci, považujú to za profesionálne zlyhanie či nedostatok pracovnej morálky.
Text: zg, pre oŽene.sk
Foto: SHUTTERSTOCK