Manuál, ako v práci súkromne (ne)telefonovať
Služobnú linku využívajú mnohí aj na osobné účely. Ten, kto príliš nectí firemný účet, väčšinou kašle aj na svedkov svojich intímnych rozhovorov.
Novodobý pracovník – telefonický maniak
Keď svrbí jazyk, namočte ho do octu
Každý by mal mať toľko súdnosti, aby sa nevykecával na služobné náklady a už vôbec by sa s touto svojou záľubou nemal presúšať v kancelárii. No v praxi je možné stretnúť sa so všeličím, aj s ľuďmi, ktorým chýba takt a pokojne rušia svojimi telefonátmi ostatných. So slúchadlom na uchu si nestrážia ani diskrétne informácie, napríklad aj také, ktoré môžu byť predmetom firemného tajomstva. Bez štipky diplomacie vás zavalia aj detailmi zo svojho života a ste "poctení" vedieť, kedy napríklad dcéra kamarátky vašej kolegyne prvý raz menštruovala.
Hrubá výchova, hrubé črty
Tam, kde absentovala ešte predškolská výchova, sa človek ťažko sám doučí základné pravidlá slušnosti. Inteligencia sa tiež nenalepí len tak, ostáva teda na tých rozvážnejších, aby na takéto správanie poukázali. Najskôr zoči - voči a ak to nepomôže, tak pristúpiť k verejnej kritike a sankciám. Šafárenie so služobným telefónom by sa nemalo tolerovať, ani prehliadať to, keď neokrôchaný telefonista znemožňuje druhým sústrediť sa na prácu.
Text: Monika Schönová pre oŽene.sk
Foto: SHUTTERSTOCK