Presunúť na hlavný obsah

Jozef Golonka: Ženy vedia byť za volantom veľmi arogantné

Lifestyle

Známeho hokejistu vytáčajú mladé arogantné vodičky na veľkých a silných autách od svojich priateľov s telefónmi v ruke.

Aký ste vodič? 

Som opatrný šofér. Najazdil som už vyše milión šesťstotisíc kilometrov a pánboh zaplať, nemal som z mojej viny žiadnu vážnejšiu haváriu. Mám síce rád rýchlosť, ale v Nemecku, kde som striedavo pôsobil pätnásť rokov, ma naučili, že predpisy treba dodržiavať. Tam neexistovali žiadne pardony. A toho sa držím dodnes. Jazdím rád, ale v poslednom čase mám problémy s ramenami, takže jazda v meste mi robí trochu ťažkosti.
 
Aký ste spolujazdec?
Som nervózny, pretože stále mám v hlave predstavu akoby som ja riešil nejakú situáciu, ako by som reagoval. Je to pre mňa utrpenie, keď ma niekto vezie. Na druhej strane do šoférovania moc nehovorím. Maximálne v meste upozorním, či je sprava voľno, alebo nie.
 
Aké sú vaše zlozvyky?
Nikdy netelefonujem, neesemeskujem ani nejem za volantom. Maximálne si zanadávam, keď vidím, čo sa deje okolo.
 
Ako si krátite čas na cestách?
Počúvam stále hudbu. To mi najviac vyhovuje. A pritom sa sústreďujem na šoférovanie.

Čo vás vie najviac vytočiť?
Neznášam, keď vidím šoférov, ktorí prechádzajú cez križovatku na červenú, ktorí predbiehajú stotridsiatkou tam, kde je povolená sedemdesiatka. A úplne ma vytáčajú mladé arogantné vodičky na veľkých a silných autách od svojich priateľov. Minule som videl také dievčatko. Volant držalo kolenami a v rukách malo dva telefóny.
 
Čo pre vás znamená auto?
Pre mňa je auto životná potreba. A je to potreba, o ktorú sa treba starať. Na auto som preto pedant. Mám jedenásťročný Mercedes a je stále v perfektnom stave. Inak do áut som veľký fanatik. Poznám všetky značky a všetky novinky. Kupujem si stále motoristické časopisy. Viem presne, po akom aute by som túžil ale človek sa musí prispôsobiť svojim možnostiam. Takže volím z núdze cnosť a stále jazdím na starších autách. Keby som mohol, kúpil by som si nový Saab 9-5.

Najhoršia skúsenosť?
Najhoršiu skúsenosť mám z čias, keď som ešte jazdil na motorke. Išiel som z Bratislavy do Košíc a v Piešťanoch mi vbehla do cesty panička na bicykli, čo mala asi tristopäťdesiat sukieň.  Motorka sa mi zapichla do zábradlia a ja som vletel po bruchu rovno do mäsiarstva plného ľudí. Najprv mi nadávali všelijakými  vybranými slovami, či som sa zbláznil ale potom, keď ma spoznali, tak to vzali späť. To bolo asi jediný raz čo mi pomohla popularita, ale aj tak neskoro.

Ako vychádzate s políciou?
Každý si musí plniť svoje povinnosti, takže ja sa nehádam, keď vidím, že majú pravdu. A zdá sa mi, že aj to, čo dnes robia, už nie je iba výkon služby a zbieranie pokút, ale, že sa s nimi dá aj slušne hovoriť, že majú dobré autá a pekné uniformy. Už to nie je tak ako v minulosti. Aspoň vo väčšine prípadov. Aj mne sa totiž stalo, že mi namerali vyššiu rýchlosť, a to asi desať metrov za tabuľou začiatok obce. Umiestniť takto radar považujem za absolútne neseriózne. Veď auto potrebuje určitý čas na zníženie rýchlosti z tej deväťdesiatky. 

Vaša najvyššia pokuta?
Nikdy som neplatil veľké pokuty, pretože rešpektujem predpisy. Ale pamätám si, že raz som platil päťsto korún na Sviatok práce prvého mája.

Sú lepší vodiči ženy alebo muži?
Myslím, že lepší vodiči sú muži. Niežeby ženy nevedeli šoférovať, ale všimol som si, že vedia byť za volantom veľmi arogantné.

Viete si vymeniť rezervu? 
Viem, ale nemám na to čas ani nervy, takže vždy privolám pomoc. A vlastne ani neviem, kde má zdvihák a všetko, čo k tomu treba.

Roky za volantom: 54 
Kilometrov ročne:  50 000
Vodičský preukaz: A, B, C, 
Prvé auto: stará Škoda Octavia
Súčasné auto: Mercedes E (11-ročný)
Obľúbené auto: Kia Sportage
Auto snov: nový Saab 9-5

Autoškola
Ak svieti prerušované biele svetlo, vodič je povinný
A)
80 m pred železničným priecestím jazdiť rýchlosťou najviac 60 km/h
B) zastaviť vozidlo pred železničným priecestím,
C) 50 m pred železničným priecestím a pri jeho prechádzaní jazdiť rýchlosťou najviac 50 km/h

áno
Áno Jozef Golonka  zakrúžkoval správne odpoveď C.

Text: -and- pre magazín Pravdy
Foto: archív