Presunúť na hlavný obsah

Reklamné prešľapy, ktoré sa na scéne dlho neohriali

Zábava

Príliš veľa retuše, neoblomné feministky či tragická udalosť môže (nielen) marketingovému oddeleniu spoločnosti pekne zavariť. Hoci aj snaha sa cení, v nasledovných reklamách to bolo zrejme to jediné. I preto sa na trhu príliš dlho neohriali.

 

Ultra štíhla Beyoncé

Uznávaný módny návrhár Roberto Cavalli očividne nepatrí k veľkým fanúšikom oblých tvarov speváčky Beyoncé. Ako inak si vysvetliť obrovskú retuš, ktorá z americkej divy vyčarila jedným razom extrémne štíhlu „vyziablinu“? Propagačné materiály k celosvetovému turné s Beyoncé v hlavnej úlohe vyvolali u fanúšikov takú vlnu nevôle, až sa ich Cavalli napokon rozhodol stiahnuť z obehu.  
 

Abercrombie & Fitch verzus moletky

Známa obchodná sieť značkového oblečenia pre teenagerov rezolútne odmieta rozšíriť svoj sortiment o produkty veľkosti XL a XXL. Snaha bola, ale predstavitelia spoločnosti sa i tak rozhodli nevybočiť zo zaužívaných koľají. Na margo celej kauzy vyhlásili: „Sme za rozmanitosť a vehementne odmietame akýkoľvek druh šikany, no obliekanie ľudí s nadváhou do nášho portfólia služieb jednoducho nepatrí.“
 

„Guľka“ Pistorius

Až tragikomicky vyznieva reklamný slogan spoločnosti Nike, ktorá dlhé roky podporovala športové počiny paraolympijského športovca Oscara Pistoriusa. Po jeho priznaní k brutálne vražde partnerky vo februári tohto roku si však Pistorius nad svojim životom podpísal nemilosrdný ortieľ a známa  spoločnosť vynaložila priam enormné úsilie, aby s ním všetky doterajšie väzby načisto spálila.
 

Reebok a nevhodný slogan

S veľkou nevôľou, ale predsa, stiahla spoločnosť Reebok reklamy s výstižným odkazom: „Podvádzajte priateľky, ale nie seba počas tréningu.“ Odozva v podobe feministických združení na seba nenechala dlho čakať a zástupcovia firmy boli okamžite obvinení z neúctivého správania k ženám. Hoci Reebok vyslovil verejné ospravedlnenie, pomyselný čierny bodík im v hlavách namosúrených žien predsa len ostal. 
 

Varná kanvica ála Hitler

Len nedávno odstránila spoločnosť JC Penney billboardy propagujúce varné kanvice až nápadne pripomínajúce diktátora Hitlera. Na otázku, či bola táto asociácia zámerná, odpovedali predstavitelia spoločnosti nasledovne: „Ale prosím vás. Podoba je neúmyselná, čisto náhodná. Ak by sme plánovali urobiť varnú kanvicu v tvare niekoho, bol by to nanajvýš Snehuliak.“