Presunúť na hlavný obsah

Ako sú na tom Slovenky a pečivo?

Fitness

Niektoré z nás sa mu snažia vyhýbať, pre iné je pečivo pravidelnou súčasťou raňajok či večere. Do ktorej skupiny patríte vy?

Až 51 % Sloveniek nakupuje pečivo viackrát denne a 27 % aspoň raz denne. Viac ako polovica žien si ho vychutná na raňajky. Aj napriek rôznorodým názorom na pečivo ho väčšina neplánuje vylúčiť zo stravy úplne. Vyplynulo to z reprezentatívneho prieskumu, ktorý v apríli uskutočnila spoločnosť BILLA Slovensko na vzorke 500 respondentov.

Máme ho radi, ale dbáme na zloženie

Zdá sa, že s povesťou chrumkavých bagiet, žemlí či chlebíka to nebude až také zlé, akoby sa mohlo javiť. Pravdepodobne tomu napomáha i celozrnné pečivo a chlieb, ktoré je zákazníčkami vo všeobecnosti považované za lepšiu voľbu a podľa prieskumu po ňom aktuálne siahne 39,8 % opýtaných. Pšenično-ražný chlieb si v obchode vyberie 28,2 % zákazníkov, pričom ide najmä o vekovú skupinu nad 65 rokov, ktorej sa čerstvý chlieb spája so spomienkami na detstvo.

Vyradiť pečivo zo svojho nákupného vozíka nemieni až 50,6 % Sloveniek. Nesiahnu však po hocičom a pozorne si kontrolujú zloženie. Vždy si ho prečíta 35,1 % zákazníčok a 43,2 % niekedy. Zaujímavosťou je, že zloženie si všímajú i naše polovičky. Viac ako polovica mužov si prezerá zloženie pravidelne alebo aspoň niekedy.

Slovenky chcú pestrejší výber

Náročnosť na zloženie sa odráža aj v druhoch pečiva, ktoré na pultoch obchodov hľadáme. Z prieskumov BILLA Slovensko vyplynulo, že ide najmä o väčšie množstvo celozrnných výrobkov, špecialít s cereáliami či vyhľadávanými superpotravinami. Môžeme sa však tešiť, práve BILLA takéto výrobky do svojej ponuky zaradila. “Obohatili sme náš sortiment o viac ako 20 nových výrobkov, ako špaldové zrno, ktoré obsahuje nielen špaldu, ale aj kvások, taštičku plnenú náplňou z chia a hrušky, alebo ražnú žemľu či iné pekárenské výrobky,“ predstavuje novinky hovorkyňa spoločnosti BILLA Kvetoslava Kirchnerová.

Práve trendy v stravovaní majú u Sloveniek vplyv aj na vyskúšanie niečoho nového. V prieskumu to uviedlo 30,9% opýtaných. Pre 42,5 % dámskych zákazníčok je dôvodom na kúpu nového pečiva absencia ich obľúbeného a len pre 22,8 % je smerodajná cena.

- reklamná správa -