4 tipy, ako ránom ovplyvniť celý deň

Športoví tréneri často hovoria, že najdôležitejšou časťou zápasu je jeho začiatok. Ten totiž výrazne ovplyvní, ako bude prebiehať jeho zvyšok. Platí to aj v našom každodennom živote.

Zdroj: Shutterstock

Na to, ako bude vyzerať váš deň a ako si ho (ne)užijete, vplýva viacero ranných aktivít. Máme pre vás tipy, ako ich uchopiť za ten správny koniec.

Zabudnite na opakované budenie

V angličtine sa tomu hovorí snooze – tlačidlo, ktorým budík nevypnete úplne, iba posuniete zvonenie o niekoľko minút. Ak máte pocit, že takéto postupné prebúdzanie je to pravé orechové, vedci vás vyvedú z omylu. Najmä, ak ste unavení, po oddialení definitívneho zobudenia sa opäť spustí spánkový cyklus a začnú sa produkovať hormóny podporujúce hlboký spánok. Práve začiatok spánkového cyklu je tým najhorším momentom na prebudenie – opätovné zvonenie budíka preto naše telo a myseľ vyhodnotí tak, že sme mali v noci celkovo zlý a nedostatočný spánok. Ak však interval medzi prvým a druhým zazvonením využívate na bdelé preberanie sa v posteli, pokojne v tom pokračujte. Je to dokonca pre telo priaznivejšie, ako hneď po zazvonení budíka vyskočiť na rovné nohy.

Raňajky šité na mieru

Smoothie? Ovsené vločky? Vajíčko na tvrdo? Na internete nájdete tisíce zaručených receptov na optimálne raňajky. Myslite však na to, že každý organizmus je jedinečný. Existuje viacero „zdravých“ a výživovými poradcami odporúčaných variant raňajok. Skúste teda zistiť, ktorá z nich je ideálna práve pre vás. Niekomu dodá dostatočnú energiu smoothie, iný na zasýtenie do času obeda potrebuje celozrnnú hrianku s vajíčkom a syrom. Vyberte si 3 - 4 raňajkové možnosti a venujte každej z nich niekoľko dní po sebe. Pozorujte, ako na tie-ktoré raňajky reaguje vaše telo, ako sa cítite, ako to ovplyvňuje vaše trávenie po zvyšok dňa. A prídete na to, aké raňajky sú stvorené práve pre vás.

Zjedzte žabu hneď ráno

Jeden zo slávnych výrokov Marka Twaina hovorí: „Zjedzte hneď ráno živú žabu a zvyšok dňa prežijete s uspokojivým pocitom, že už nič horšie nezažijete.“ Ak by sme chceli túto metaforu aplikovať do súčasnosti, tak by nám z toho vzišlo ponaučenie, že nepríjemných vecí sa treba zbaviť hneď zrána. Či už je to zložitá úloha v práci, sezónne umývanie okien alebo vybavovačky na úrade, vyriešte to čo najskôr. Psychológia za tým je jasná. Prečo si celý deň pokaziť negatívnym pocitom, že kým dnešok skončí, čaká vás ešte niečo nie práve najpríjemnejšie?

Nalaďte sa na vašu náladu už v kúpeľni

Aj kúpeľňové ranné rituály môžu ovplyvniť, akým smerom sa váš deň rozbehne. Napríklad to, akú farbu zubnej kefky či pasty zvolíte. Veď psychológovia už dávno dokázali vplyv farieb na emócie a náladu. Modrá pôsobí upokojujúco, žltá je farbou energie a optimizmu, oranžová zas stelesňuje pohodu a zábavu. A čo ružová? Tá je vraj „sladkou“ farbou a tiež farbou lásky. Skúste bieliace zubné pasty BE YOU od CURAPROX, ktoré sú v šiestich rôznych farbách pre šesť rôznych nálad či osobností. Líšia sa tiež originálnymi ovocnými príchuťami. Hneď zrána si môžete pri čistení zubov pochutnať na broskyni s marhuľou, červenom melóne či jablku s aloe vera. To všetko s vedomím, že vám pasta pomáha udržiavať zdravé a prirodzene biele zuby.

Chcete vedieť, aká ste osobnosť a aká farba či pasta je pre vás tá pravá? Urobte si tento rýchly a zábavný test.

- reklamná správa -

Foto:
Shutterstock, Curaprox
Zdroj:
PR článok

Najčítanejšie články

Staň sa fanúšikom

Starostlivosť o seba