Presunúť na hlavný obsah

Sú farby IN alebo OUT? @Trikso a @Kristopko hodnotili obľúbenú blogerku

Móda

V sérii článkov, ktoré tvoríme v spolupráci s predajňami obuvi CCC, sme sa rozhodli posvietiť si na tie najčastejšie módne mýty. V tomto diele by sme rady rozlúskli najčastejšiu dilemu – sú farby IN alebo OUT? Pestrofarebný alebo jednofarebný outfit?

Vyskladaj sa s farbami

Pri predstave chic outfitu a veselých farieb sa nám vybaví jedine blogerka Lenka, ktorú poznáte najmä ako StyleMon (Instagram).V jej šatníku prevládajú pestré farby, a preto sme sa potešili, keď nám ochotne zapózovala.

Je známe, že trendy z predošlých rokov sa opakujú. Výnimkou nie je ani color blocking. Tento trend preslávila známa anglická modelka Twiggi zo 60. rokovso šatami Modrian dress  z dielne Yves Saint Laurent. Color blocking je metóda, ktorá spočíva vo využívaní veľkých farebných plôch rovnakej intenzity. Všetky farebné škály sú intenzívne rovnako a teda žiadna nedominuje.

„Na prvý pohľad si môžete všimnúť, že som veľkou milovníčkou farieb, pretože mi dodávajú energiu a zlepšujú náladu nielen mne, ale aj môjmu okoliu. Na to, či je niečo príliš farebné alebo prekombinované, mám teda odlišný názor,“ hovorí Lenka. Pre color-blocking sú najvhodnejšie odtiene základných farieb, ako napríklad modrá, zelená, červená či žltá. Jeden z najlepších benefitov tohto trendu sú neexistujúce striktné pravidlá. „Nemám problém obliecť si aj tri farby v jednom outfite, a preto milujem trend color blocking. Momentálne často nosím trendové dámske kostýmy a farebné kúsky, taktiež vyhľadávam v second handoch,“ vysvetlila blogerka.Spájanie rôznych kontrastných farebných blokov na oblečení je hitom už niekoľko rokov. Aplikovať sa dá aj v prípade topánok. Potvrdila to aj Lenka: „Čo sa topánok týka, na jar a v lete si často obúvam farebné sandálelodičky na hrubšom opätku, vďaka ktorému sú veľmi pohodlné. Mužský názor na dámsku módu si síce vypočujem, no neberiem si ho príliš k srdcu. Nosím presne to, čo sa páči mne.

 

Čaruj s tónom v tóne

To, čo bolo kedysi považované za vrchol nevkusu sa môže neskôr stať módnym trendom. Podobne je to aj v prípade toho, čo dnes poznáme ako ladenie tón v tóne. V tomto prípade ide o jednoduché kombinovanie odtieňov, ktoré majú rovnaký farebný základ. Lenka sa rozhodla pre odtiene ružovej.  „Na jednofarebné outfity vo výraznom tóne síce spočiatku človek musí nabrať odvahu, ale výsledok sa oplatí. Budete žiariť, komplimenty sa vám budú len tak hrnúť a čo je hlavné – sila farby nabije pozitívnou energiou nielen vás, ale aj vaše okolie,“ dodala s úsmevom. Ladenie tón v tóne pritom vníma ako tú najschodnejšiu cestu, ktorá si nevyžaduje špeciálnu prax a skúsenosti. „A čo je ešte hlavnejšie – obliecť sa do jednofarebného outfitu je hračka! Nemusíte totiž vymýšľať, či sa farby k sebe navzájom hodia,“ vysvetlila s úsmevom. Farebne ladený outfit už potom stačí doladiť veselými sandálkami alebo lodičkami.

ČO NA TO MÓDNY GURU @KRISTOPKO?

 

„Musím povedať, že keď som videl tému, bál som sa... No blogerka StyleMon ma veľmi potešila a niet jej čo vyčítať! Hra farieb je na týchto fotkách dokonalá. Farba topánok nielen, že ladí s kabelkou, ale aj s opaskom! Osobne mám žltú farbu veľmi rád a tak u mňa vyhráva prvý outfit. Druhý sa mi na moje vlastné prekvapenie páči tiež, hoci jednofarebné outfity nemám rád. Hra s odtieňmi jednej farby ma zaujala! Ja byť ženou, určite si StyleMon beriem za svoj vzor!“

 

Krištof Konárek alias @kristopko jebývalý profesionálny futbalista a vyštudovaný krajinný inžinier. Sám seba charakterizuje ako začínajúceho marketéra a blogera. Je veľkým milovníkom a obdivovateľom módy.

 

HODNOTENIE OD ELEGÁNA @TRIKSA

 

„Aktuálny trend výrazných farieb potvrdzuje, že niečo ako “príliš farebný outfit” neexistuje. Osobne sa síce držím nepísaného pravidla troch farieb a volím skôr kombinácie tón v tóne, ale musím priznať, že neónové farby a color blocking sa mi v tomto prípade páčia viac. Podvedome mi dúhové farby v uliciach navodzujú určitúformu vizuálneho optimizmu, keďže symbolizujú príchod tepla a výmenu strohého a funkčného zimného šatníka, za farebnejší jarný. Chválim teda každého, kto k tomu prispieva.“

 

 

 

 

 

 

 

@Trikso je korporátnym marketérom pracujúcim v oblasti IT inovácii, so záľubou v pánskej móde. V pracovnom aj súkromnom živote sa riadi tým, že dobrý obsah musí mať korešpondujúcu formu, ktorou sa prezentuje. Voľný čas trávi presviedčaním ľudí o nadradenosti afrických filtrovaných káv nad juhoamerickými, pripadne si nahovára, že zajtra si konečne preriedi šatník. 

Viac topánkových inšpirácií hľadajte v kamenných predajniach CCC alebo na www.ccc.eu

- reklamná správa -