Presunúť na hlavný obsah

Drahé krémy nie sú všetko! Tieto 4 vitamíny sú kľúčové pre žiarivú a mlado vyzerajúcu pokožku

Zdravie a relax

Mnohé z nás využívajú tie najlepšie možnosti na trhu: krémy, séra, rollery či masky. Pri nezdravých návykoch však drahá starostlivosť môže vyjsť navnivoč. Čo tak zlepšiť kvalitu pokožky pomocou “obyčajných” vitamínov D, E, K a lipozomálneho vitamínu C?

Investujte rozumne

Mnohé naše činnosti pleti vôbec neprispievajú, najmä ak sa jedná o fajčenie, časté pitie alkoholu alebo stravy s vysokým obsahom cukrov a nedostatkom vitamínov. Pri týchto “zlozvykoch” je pokožke úplne jedno, či si kúpite prostriedky na jej ošetrenie za stovky eur. Mimoriadne dôležité je, čo jej dodáte zvnútra. Už obyčajná voda, ktorej príjem mnohé ženy podceňujú, dokáže urobiť s pokožkou zázraky.

Aby boli zmeny skutočne viditeľné a peniaze ste nesplachovali do záchoda, zamerajte sa aj na to, čo vo svojej strave prijímate. Pre pevnú, pružnú a zdravo vyzerajúcu pokožku, využite silu vitamínov C, D, E a K.

Vitamín C

Tento dôležitý vitamín je zahrnutý v mnohých zložkách potravy ako je:

  • zelenina (paprika, brokolica, kel),
  • ovocie (čierne ríbezle, kiwi, citrusové plody, jahody),
  • bylinky (petržlenová vňať, tymián).

Výskumy potvrdzujú, že vitamín C prispieva k znižovaniu výskytu vrások, slúži ako ochrana pred UV lúčmi, pomáha zvyšovať produkciu kolagénu a urýchľuje hojenie. 

Okrem zeleniny a ovocia je obľúbenou formou užívania vitamínu C v doplnkoch stravy. Lipozomálna forma vitamínu C sa postará o jeho najvyššiu možnú vstrebateľnosť. To v preklade znamená, že ho naozaj “nespláchnete do záchoda”.

Céčko podporuje syntézu kolagénu a prispieva k činnosti imunitného a nervového systému. Pre krásu pokožky, ale aj celkovú imunitu, je “céčko” doslova nevyhnutné, preto je potrebné zahrnúť ho do denného jedálnička. (Zdroj: Viarax.fr)

Vitamín D

Často podceňovaný, no nesmierne dôležitý vitamín. Telo si ho vytvára prostredníctvom pôsobenia slnka na pokožku, preto keď je slnka nedostatok, musíme siahnuť po iných, najmä tabletkových zdrojoch.

Podľa WebMD má Vitamín D niekoľko dôležitých funkcií. Azda najdôležitejšie sú regulácia absorpcie vápniku a fosforu a uľahčenie normálnej funkcie imunitného systému. Príjem dostatočného množstva vitamínu D je dôležitý pre normálny rast a vývoj kostí a zubov, ako aj pre zlepšenie odolnosti proti niektorým chorobám.

Nedostatok vitamínu D môže viesť k poruchám akými je napr. matne a mdlo vyzerajúca pokožka, suchá a olupujúca sa koža, pomalé hojenie rán, ale aj psoriáza. Dôležitý je aj pre rast a kvalitu vlasov.

Vitamín E

Obľúbenou súčasťou mnohých prípravkov na pleť je vitamín E, ktorého kľúčovým benefitom je podpora imunitného systému, zdravie pokožky a pomoc pri regenerácii buniek. Má tiež antioxidačné a protizápalové vlastnosti, vďaka čomu účinne bojuje proti účinkom voľných radikálov a toxínov v životnom prostredí. Môže ochraňovať pred slnečným žiarením, zabraňovať vzniku vrások a škvŕn na pokožke.

Nachádza sa v obilninách, orechoch a semenách, rybách a morských plodoch, rastlinných olejoch, ale aj v zelenine ako špenát, brokolica.

Vitamín K

Nie je tak známy a populárny v starostlivosti o pokožku ako vitamíny C a E, napriek tomu však dokáže prispieť k ochrane pred vznikom nepríjemných stavov. Jedným z nich sú drobné žilky, ktoré sa nám môžu objaviť na nose a lícach. Okrem toho je skvelým pomocníkom, ktorý bojuje proti kruhom pod očami.

Vitamín K tiež prispieva k zmierneniu opuchov a zlepšeniu stavu pokožky po operáciách, urýchľuje hojenie modrín. Nachádza sa v zelenej fazuľke, šaláte, ale aj v špenáte a kapuste.

Starostlivosť o pokožku teda nemusí nevyhnutne znamenať, že necháte obsah svojho účtu v drogérii, aby vaša pleť vyzerala k svetu. Postačí pár zmien v strave, kde budú zahrnuté spomínané vitamíny, a pokožka bude žiariť (nielen) šťastím.   

- reklamná správa -

- Najčítanejšie -