Presunúť na hlavný obsah

Zvládajte stres s kľudom Angličanky: Máme pre vás 4 kroky ako na to

Zdravie

Povedzme si úprimne, každá žena sa dennodenne musí vysporiadať s množstvom úloh, ktoré jej “dvíhajú krvný tlak”. Navyše teraz, keď sú mnohé z nás nútené pracovať na home office, čo často znamená nevytiahnuť päty z domácnosti po celý deň. Pýtate sa, ako sa zbaviť stresu? Máme pre vás 4 užitočné kroky, ako na to!

1.   Neignorujte výstražné znamenia

Je dôležité naučiť sa identifikovať symptómy signalizujúce to, že vaše telo je v strese, aby ste mohli včas konať. Príznaky stresu môžu mať rôznu podobu, ako napríklad:

●      problémy so zaspávaním a časté nočné budenie sa,

●      tráviace ťažkosti  (zápcha, hnačka, kŕče, nadúvanie),

●      zvýšená tvorba akné,

●      vysoká náchylnosť na choroby, migrény, bolesti tela,

●      nadmerné vypadávanie vlasov.

2.   Čo je na vine?

Zistite, čo, alebo kto presne vás stresuje. Pokúste sa zaznačovať si stresujúce situácie do takzvaného “stresového denníka”, pričom každú z nich označíte číslom od 1 po 10 (1-najmenší stres, 10-najväčší stres) a pripíšete si k nim dôvod stresu, priebeh situácie, vaše pocity, a ako ste situáciu vyriešili. Na konci týždňa zo zápiskov zistíte, ktoré situácie alebo ľudia vás opakovane a najviac stresujú. Napokon si vypíšte možné spôsoby riešenia daných problémov. Ak nie je kontakt s ľuďmi, ktorí vo vás vyvolávajú pocit stresu, nevyhnutný, snažte sa ho obmedziť - a naopak, zvýšte kontakt s ľuďmi, ktorí vás robia šťastnými.

3.   Dostaňte stres pod kontrolu

Kľúčom pre zvládanie stresu je “time management”. Naplánovať si svoj denný program dokáže ušetriť množstvo nepríjemností a zabezpečiť pocit kontroly nad vaším životom. Skúste si každý večer rozpísať a časovo rozplánovať jednotlivé pracovné, ale aj oddychové aktivity (prechádzka v prírode, jóga), ktoré chcete v nasledujúci deň stihnúť. Nezabudnite si každý deň vyhradiť trochu času pre neodkladné riešenie nepredvídateľných situácií - neprídete tak o čas vyhradený pre iné aktivity.

Snažte sa tiež naučiť hovoriť “nie” dodatočným alebo nedôležitým požiadavkám. Ak máte toho na tanieri už naozaj príliš veľa, nie je nezdvorilé slušne odmietnuť.

4.   Naučte sa oddychovať

Často nás stresujú veci, nad ktorými nemáme priamu kontrolu, alebo ktoré nedokážeme okamžite vyriešiť. Treba si uvedomiť, že úľava od stresu sa dá dosiahnuť len vtedy, ak dovolíme svojej mysli a telu, aby si oddýchli. (Zdroj: Viarax.fr) Aj keď sú momentálne relaxačné wellness centrá zatvorené, taký súkromný malý welness si môžete spraviť aj doma.

Stačí k tomu zopár vonných sviečok, bublinkový kúpeľ, príjemná hudba a jedna kapsula Zenadenu.

Tento “balzam na podráždené nervy” v sebe spája silu byliniek podporujúcich duševné zdravie a relaxáciu s vitamínmi C a B6, ktoré napomáhajú k dobrej nálade, podporujú správnu psychickú činnosť a činnosť nervovej sústavy. Okrem toho je BIO a vhodný aj pre vegánov.

Takže vždy, keď sa budete topiť v strese, nezabúdajte, že Zenaden je pripravený byť vašim záchranným kolesom. Nájdete ho v e-shope Zerex.sk.

- reklamná správa -

- Najčítanejšie -