Presunúť na hlavný obsah

Po čom túžia Slováci? Lockdown a home office zamiešali karty a nakupujeme inak, ako kedysi

Bývanie

Výber tovaru o nás toho veľa prezrádza. Najnovšie výskumy ukazujú, ako sa pandémia podpísala pod našim nákupným správaním a ako sa zmenili naše preferencie.

Posledné dva roky nami poriadne zamávali vo všetkých oblastiach života a naše nákupné správanie nie je výnimkou. Nárast online predaja nikoho neprekvapuje, keďže sme boli v určitých fázach odkázaní len na tento predajný kanál. Napríklad eshop planeo.sk zaznamenal až 300-percentný nárast návštevnosti, pričom si zachoval narastajúcu tendenciu. Pohodlné nakupovanie z domu si získalo aj zarytých priaznivcov nakupovania v obchodoch a preto bolo otázne, ako sa po uvoľnení opatrení vyvinie situácia v kamenných predajniach. „V našich 53 predajniach pociťujeme znateľný nárast kupujúcich a čo je zaujímavé, mnohí si prídu osobne pozrieť spotrebič, ktorý ich zaujal práve na internete. Pozrú, skúsia, poradia sa a spravidla si ho rovno aj kúpia,“ hovorí Juraj Nedeliak, obchodný riadite siete predajní PLANEO Elektro.   

Aj toto je dôvod, prečo si vybrať PLANEO

 

Lockdown a home office miešajú karty

Podľa najnovšieho prieskumu GFK sme sa rozbehli v nakupovaní multifunkčných technológií, ktoré nám čo najviac uľahčujú a spríjemňujú pracovný aj súkromný život. Práca z domu sa napríklad podpísala pod enormným predajom slúchadiel, kde nastal nárast až o 77 %. Určite za tým nie sú len online meetingy, ale aj potreba odpútať sa od ruchu života v domácnosti a mať aspoň aké – také súkromie na prácu, čo každý z nás dobre pozná.

Zatvorené kaviarne sme si suplovali nákupom kávovarov a zatvorené reštaurácie spolu s prácou z domu ukázali, že umývačka riadu je naozaj pomocník, ktorý šetrí náš čas.

Zatvorené fitká nás zas prinútili hľadať si iné spôsoby, ako si zlepšovať či budovať kondičku. Trénerov sme vymenili za smart hodinky, čo spôsobilo, že ich predaj stúpol o 92 %. So zdraví úzko súvisí aj čistota životného prostredia a dobrá správa je, že nezostáva len pri slovách. Až 49 % mileniálov si rado priplatí za kvalitný výrobok, ktorý im pomáha žiť ekologickejšie. U nás sa tento trend prejavil v citeľnom náraste záujmu o elektro kolobežky Sencor, domáce výrobníky perlivej vody SodaStream a veľkú pozornosť vzbudila novinka - domáci bezzápachový elektrický kompostér FoodCycler,“ hovorí Nedeliak.

Vyberieme cez internet, vyskúšame v obchode

Zjednodušenie života hľadáme aj u veľkých spotrebičov. Práve po ne si najčastejšie zájdeme do kamennej predajne, aby sme si prakticky potvrdili svoj výber na internete. Malé televízory s radosťou vymieňame za výrazne väčšie uhlopriečky, na ktorých sa nám lepšie pozerajú filmy, hrajú hry, ale aj vedú online rozhovory. V našich domácnostiach pribúdajú aj vysávače, ktoré nám šetria čas a námahu. Nakupujeme teda najmä vysávače robotické alebo tyčové, od ktorých ale chceme, aby mali viac funkcií – najmä aby sa z nich dal pohodlne spraviť ručný vysávač a ideálne aj mop.

Televízory a vysávače sú spolu s umývačkami a kávovarmi segment, po ktorý si zákazníci najčastejšie osobne prídu do predajní, aby si ich obzreli, skúsili a poradili sa o ich funkciách s predajcami. Televízor chcete vidieť na vlastné oči, vysávač vám musí sadnúť do ruky a to sú veci, ktoré sa cez internet nemáte ako dozvedieť,“ hovorí Juraj Nedeliak a dodáva, že PLANEO je vďaka svojim 53 predajniam ľahko dostupné pre všetkých.

Zľavový kód CHCEM50EUR spraví váš nákup na planeo.sk ešte výhodnejším!

- reklamná správa -