Presunúť na hlavný obsah

Jana Kočišová alias Jankatopanka v najnovšej kolekcii H&M, ktorá oslavuje lásku vo všetkých jej podobách

Móda

Koncom apríla značka H&M uvedie už piatu kolekciu z úspešného udržateľného konceptu Innovation Stories. Tentokrát je inšpiráciou láska a romantika, a to vo všetkých svojich podobách.

tavé módne kúsky v jemných, ale zároveň zvodných strihoch, sú vyrobené s opätovne použitými, recyklovanými materiálmi, ktoré majú nízky dopad na životné prostredie. Hlavnou myšlienkou je láska k módnym kúskom nášho šatníka, ktoré si máme vážiť a zdieľať. Na ich podšívke je štítok, na ktorý môžu zákazníci napísať správy, až odovzdajú svoj obľúbený kúsok niekomu ďalšiemu. Kolekcia, ktorá nesie výstižný názov Cherish Waste Story a ktorú v editoriáli predstavuje Jana Kočišová, bude dostupná na hm.com od 21. apríla.

Kolekcia kombinuje odvážne siluety s najmodernejšími materiálmi, ktoré využívajú odpad na vytváranie krásnych módnych kúskov. Niekoľko z týchto materiálov sa v kolekcii H&M vyskytuje po prvý raz , vrátane MIRUM®, recyklovaného hodvábu a AirCarbon. Hlavnými kúskami celej kolekcie sú šaty, od žuvačkovo-ružových spoločenských šiat v tvare srdca až po bledomodré tylové mini šaty a ružové pletené šaty s tŕňmi, všetky vyrobené z recyklovaného polyesteru. Recyklovaný hodváb vyrobený z odpadového hodvábu je použitý na ružovej košeli s volánovým lemom, zatiaľ čo lodičky a náramok s hrotmi využíva MIRUM®, rastlinnú kožu bez plastov, vyrobenú z rastlinných vlákien, rastlinného oleja a minerálov. Náhrdelník s prispôsobiteľnou retiazkou a kamienkové náušnice obsahujú čierne srdce vyrobené z AirCarbon, biomateriálu vyrobeného prírodnými mikroorganizmami, ktoré využívajú vzduch a uhlík zo skleníkových plynov, ktoré by sa inak dostali do atmosféry.

„Udržateľnosť vnímam cez nadčasovejšie kúsky, ktoré vyzerajú dobre aj o 10, aj o 20 rokov. Podľa toho si oblečenie vyberám. Takisto sa dá vnímať skrz materiály, z ktorých je oblečenie vyrobené a touto cestou sa spotreboval materiál, ktorý už niekedy na niečo slúžil a dá sa použiť napríklad na výrobu nových nadčasových kúskov. A páči sa mi aj pojem upcyklácia, kedy sa daný kúsok zmení na úplne iný kúsok odevu, napríklad košeľa na sukňu," hovorí Jana Kočišová, influencerka a tvár editoriálu.

„Dizajnérsky tím chcel vytvoriť kolekciu o láske, intimite a vytváraní spojení – nielen medzi sebou navzájom, ale aj s našimi šatníkmi. Každý kus bol navrhnutý tak, aby umožnil človeku ukázať svoje skutočné ja a vyjadriť svoje hodnoty prostredníctvom materiálov, ktoré bojujú s odpadom. A dúfame, že v momente keď im kúsok oblečenia prinesie všetku lásku, ktorú mohol, odovzdajú ho niekomu ďalšiemu,“ hovorí Ella Soccorsi, koncept dizajnérka v H&M.

,,Myšlienka zdieľania oblečenia mi je známa už od detstva, keď sme si s kamarátkami vymieňali (po novom swapovali) oblečenie a tak sme mali pocit, že máme vždy nový kúsok a tešili sme sa z toho. Momentálne fungujem takto často, zapájam sa do rôznych swapov a je to pre mňa zábava," dopĺňa Jana Kočišová.

- reklamná správa -