Presunúť na hlavný obsah

Mercedes-Benz triedy C: rovnaký a zasa iný

Zdravie a relax

Nový Mercedes triedy C sa do Európy i na Slovensko začne dodávať v marci 2011. Novinka, rovnako ako jej predchodcovia, bude mať tiež dve základné vyhotovenia: limuzínu a kombi (T-model). Opäť získa rozsiahlu sériovú výbavu, rozšírenú o voliteľné línie ELEGANCE a AVANTGARDE.

Prichádzajúci, rozsiahle modernizovaný, Mercedes triedy C s vyše dvomi tisícmi nových dielov stanovuje po vzore svojich predchodcov vo svojom segmente úplne nové štandardy. Vo viacerých ohľadoch opäť poskytuje komfort a bezpečnosť luxusných vozidiel. Zasa iný je ale napríklad mnohými kvalitnými detailmi v interiéri, pripomínajúcimi nový model CLS, novou palubnou doskou, oproti predchodcom prvý krát sériovo montovaným koženým volantom, ľahšou hliníkovou kapotou, už na prvý pohľad výraznejšími šípovými športovejšími tvarmi, či prednou maskou, kde elipsovité a kvapkové tvary svetlometov predošlých vývojových línií nahradili kosodĺžniky s vypuklými hornými časťami. 

Nové vozidlo, rovnako ako predchodcovia umožňuje výber zo širokej škály motorizácií. Päť benzínových s priamym vstrekovaním a šesť dieselových motorov CDI s ktorými sa bude dodávať umožňuje dosiahnuť až 31-percentnú úsporu pohonných látok. Prispeli k tomu nielen nové motory, ale tiež inovovaná automatická prevodovka 7G-TRONIC PLUS, ako aj sériovo inštalovaný systém ECO štart – stop. Priemerná spotreba tak bola znížená napríklad až po 6,8 litra/100 km pri novom najvýkonnejšom benzínovom motore V6 (225 kW /306 k, 370 Nm) v modeli C 350 BlueEFFICIENCY alebo až po 4,4 litra nafty/100 km, pri najúspornejších modeloch C 220 CDI BlueEFFICIENCY s manuálnou šesťstupňovou prevodovkou, či 4,8 litra nafty/100 km v modeloch C 220 (125 kW /170 k, 400 Nm) a 250 (150 kW /204 k, 500 Nm) - oba CDI BlueEFFICIENCY s inovovanou automatickou prevodovkou 7G-TRONIC PLUS.

Ešte bezpečnejší je Mercedes C najmä tým, že mu pribudlo desať nových asistenčných jazdných systémov, ktoré v situáciách s potenciálnym rizikom nehody varujú, prípadne aktívne zasiahnu. Počnúc rozpoznávaním únavy ATTENTION ASSIST, pokračujúc cez adaptívny asistent diaľkového svetla, aktívny asistent udržiavania jazdného pruhu, aktívny asistent mŕtveho uhla, asistent povolenej rýchlosti, navádzanie pri parkovaní, vrátane systému PARKTRONIC, brzdy PRE-SAFE®, asistent udržiavania jazdného pruhu a asistent mŕtveho uhla až po reguláciu odstupu DISTRONIC PLUS. Nová generácia telematiky zasa poskytuje vozidlu okrem iného pripojenie na internet a v prípade navigácie trojdimenzionálnu optiku s plastickými modelmi miest.