VIDEO: 5 dôvodov, ktoré by vás mohli k domácemu cvičeniu presvedčiť: Krajšiu postavu máte na dosah

V spolupráci s fitness trénerom Michaelom Achbergerom sme pre vás pripravili sériu cvikov na doma. Krajšiu postavu máte v tomto prípade naozaj na dosah.

5 dôvodov, ktoré by vás mohli k domácemu cvičeniu presvedčiť

5 dôvodov, ktoré by vás mohli k domácemu cvičeniu presvedčiť

Zdroj: Profimedia

Aby ste sa dostali do formy, nemusíte nutne navštevovať fitness centrá. Rovnako tak dobre to zvládnete, ak zvolíte cvičenie doma. Pre veľa ľudí je voľba medzi fitkom a domácim cvičením prekážkou k tomu vôbec s niečím začať - do fitka sa im nechce, pretože im tam nie je príjemne, a doma sa nedonútia. Prinášam preto 5 dôvodov, ktoré by vás mohli k domácemu cvičeniu presvedčiť.

Prečítajte si: Cvičebný plán na spevnené telo do leta: Riaďte sa touto tréningovou rutinou každý deň!

1. Peniaze

Peniaze vždy až na prvom mieste. Asi netreba dlho vysvetľovať. Zatiaľ čo vo všetkých verejných priestoroch určených pre cvičenie budete platiť za vstup alebo za členstvo, doma by po vás nikto nič chcieť nemal. Navyše, môžete ušetriť za benzín - to v prípade, že jazdíte (alebo uvažujete, že by ste jazdili) do fitka autom. Samozrejme že niečo vás môže stáť domáce vybavenie na cvičenie, ako sú činky a pod. Ak ho budete chcieť. Zvyčajne však ide o sumy nedosahujúce ani ceny za mesačné členstvo vo fitku, a navyše ide o jednorazovú investíciu - takže náklady sú, tak ako tak, neporovnateľne nižšie.

2. Ušetrený čas a časová nezávislosť

Domácim cvičením ušetríte čas, ktorý v prípade, že jazdíte do fitka, vynaložíte cestou tam a späť, balením a vybalením vecí a podobne. Samozrejme, že ak do fitka a späť chodíte, alebo ešte lepšie beháte, je to o niečom inom, aj keď časovo ešte náročnejšie.  Ak chodíte na skupinové lekcie, musíte sa zase podriadiť ich časovému rozvrhu, zatiaľ čo doma si jednoducho cvičíte, kedy chcete / môžete.

3. Variabilita

Hoci sa to tak na prvý pohľad možno nezdá, ponuka toho, čo možno robiť doma, je širšia ako ponuka vo fitku. Zatiaľ čo vo fitku budete pravdepodobne obchádzať stále tie isté rovnaké stanovištia a nebudete sa púšťať do žiadnych divokých kreácií - či už z priestorových dôvodov alebo jednoducho preto, že sa hanbíte, doma stačí trošku preskúmať YouTube a zistíte, že možnosti, ktoré ponúka, sú takmer nekonečné. Na YouTube nájdete cvičenia zadarmo od nespočetných trénerov, ktorí nie sú vôbec zlí a ktorých vzdelanie a skúsenosti často predbehne práve tých trénerov vo fitness centrách. Nájdete videá venované celej rade metód a štýlov - od jógy, cez pilates, aeróbne cvičenie, po HIIT a iné formy intenzívneho tréningu, posilňovanie s ľahkým domácim vybavením (činky, posilňovacie pásy, TRX, Kettlebell atď ...), cross fit a podobne - v skutočnosti je toho ešte oveľa viac. Títo "on-line tréneri" navyše musia byť veľmi aktívni, ak sa chcú prostredníctvom YouTube živiť. Preto sa ich ponuka neustále rozširuje, spravidla pridávajú nové videá s originálnym cvičením každý týždeň a vám tak nehrozí, že sa začnete nudiť.

FEMINITY TV: Cviky, ktoré môžete vykonávať doma v súkromí a krajšie telo máte hneď na dosah

4. Súkromie

Nie každému prostredie fitness centier vyhovuje už preto, že skrátka k cvičeniu nepotrebujú publikum. Návštevníci fitness centier vám síce asi budú hovoriť, že obavy sú zbytočné, že si tam každý hľadí svojho, ale bohužiaľ to nie je vždy tak úplne pravda. V súkromnom prostredí si navyše môžete sami zvoliť hudbu, akú budete počúvať, bez toho, aby ste sa museli od okolitého prostredia odrezať slúchadlami, nebude vás rušiť trieskanie želiez ani zvukové prejavy ostatných návštevníkov (a že sa niektorí prejavujú radi a výrazne), nemusíte narušovať svoj plán čakaním na to, až sa uvoľní stanovište, na ktorom chcete pokračovať a pod. V súkromí sa skrátka môžete sústrediť len sami na seba a svoje vlastné cvičenie, nič vás nebude rozptyľovať. Ďalším dôvodom je napríklad to, že doma môžete cvičiť bosí, čo z pochopiteľných dôvodov nie je vo fitku zrovna vítané.

Mohlo by vás zaujímať: Osí pás vďaka jednoduchému pohybu: Zakomponujte do vašej tréningovej rutiny tento cvik!

5. Hygiena

Fitka sú, bohužiaľ, živnou pôdou pre celý rad baktérií. Asi nie je potrebné si nič nahovárať - väčšina ľudí po sebe použité vybavenie a stroje neočistí, aj keď určite existujú svetlé výnimky. Podobné je to v sprchách a šatniach, ktorých neustále vlhké prostredie ich celkovej čistote tiež asi nepridá - a to bez toho, aby som chcel personál verejných fitness centier obviňovať z nedodržiavania hygienických štandardov. Doma je to s dodržiavaním hygieny len na vás, každopádne však používate len to, čo ste si ohmatali sami.

Ako jednoduchý základ pre domáce cvičenie môžete vysúšať aj môj tréning určený pre efektívne využitie pauzy medzi sledovaním filmov. Aby reklamný blok nebol len pasívnym dlhým časom, ale aby ste vždy aj v tomto časovom úseku urobili pre svoje telo maximum. Jednotlivé cviky sú jednoduché, priestorovo nenáročné a ako jediné náčinie budete potrebovať len svoju sedačku. Tak veselo do toho.

Foto:
Profimedia, Video: Michael Achberger
Zdroj:
Michael Achberger

Súvisiace články

PlniElanu.sk

Diskusia k článku

comments powered by Disqus

Najčítanejšie články

Staň sa fanúšikom

Starostlivosť o seba