Tento algoritmus vám prezradí, koľko kávy a kedy počas dňa by ste mali vypiť: Vaše telo bude sršať energiou

Takmer všetci ju milujeme. Pre niekoho je jej pitie rituálom, pre iného len dávkou energie. Koľko šálok a kedy by sme si jej však mali dopriať?

Pite kávu vtedy, keď ju vaše telo skutočne potrebuje

Pite kávu vtedy, keď ju vaše telo skutočne potrebuje

Zdroj: Profimedia

Všetko záleží od jednej veci

Každý z nás reaguje na kofeín obsiahnutý v káve trošku inak. Samozrejme, že vo vysokých dávkach patrí medzi návykové látky, pravdou však je, že ľudia, ktorí sú zvyknutí piť viacej kávy, nie sú natoľko citliví na jej vedľajšie účinky ako tí, ktorí si doprajú jednu šálku denne párkrát za týždeň. Jednoducho totiž nie sú zvyknutí na spôsob, akým kofeín na telo pôsobí. Ako však dosiahnutie jej optimálne pitie?

Inšpirujte sa: Čo o vás vypovedá čas, počas ktorého sa sprchujete? Takéto signály naše telo vysiela

Menej citliví sa nemusia báť

Odborníci sa zhodujú v tom, že pri káve je okrem individuálnych faktorov a zdravotného stavu človeka, dôležitá hlavne jeho citlivosť na kofeín. Ak po vypití jednej šálky denne nepociťujete malátnosť, nepravidelné búšenie srdca, prekyslenie žalúdka a dehydratáciu, pokojne si podľa odborníkov môžete dopriať aj tri šálky denne po 95-100 miligramov kofeínu v jednej dávke.

V opačnom prípade...

Ak však už pri prvej šálke pociťujete nevoľnosť, zaťažený žalúdok a malátnosť, je zrejmé že vaše telo kofeín neznáša najľahšie. Skúste preto voliť slabšiu kávu, s obsahom kofeínu len 60 gramov v jednej dávke alebo počas pitia zásobujte telo veľkým množstvom tekutiny. 

Kedy sa však tejto príjemnej činnosti oddať? Určite nie skoro ráno. Vaše telo totiž práve vtedy produkuje najviac kortizolu a káva je to posledné, čo v skutočnosti potrebuje. Jediné, čo takýmto štýlom dosiahnete, je to, že si vaše telo na dávku kofeínu zvykne a jeho účinky na vás už nebudú vplývať rovnako účinne práve vtedy, kedy by ste ich práve naopak skutočne potrebovali.

Mohlo by vás zaujímať: Dlhý let vás už neprekvapí: Tieto maličkosti si so sebou určite vezmite na palubu lietadla

Aj preto je najlepšie užívať si šálku kávy práve medzi pol desiatou a jedenástou hodinou doobeda a neskôr až od pol druhej do maximálne piatej hodiny poobede. V tomto čase vám priemerná dávka 100 miligramov kofeínu zníženú hladinu cortizolu úspešne zvýši a váš organizmus zbytočne nezaťaží.

Ak vstávate skoro, všetko sa posúva

Netreba však zabúdať ani na fakt, že svoj denný kávový režim treba prispôsobiť aj času, kedy vstávate. Ak ste hore povedzme už od pol šiestej ráno, samozrejme čakať do pol desiatej na prvú šálku kávy by bolo pre niekoho nemysliteľné. Aj preto sa riaďte pravidlom dvoch hodín. Presne toľko po prebudení by ste mali počkať, kým telu doprajete prvý kofeín. Podstatné je však to, aby ste energiu z výdatného spánku využili naplno, a až potom siahli po pomoci v podobe tejto jemnej aromatickej tekutiny

Nenechajte si ujsť: Najlepšie zmrzlinárne v hlavnom meste: Ktoré z nich sa dozaista oplatí vyskúšať?

Koľko šálok kávy si denne doprajete vy?

Viac ako tri
78
Tri
106
Dva
193
Jednu
77
Kávu nepijem
19
Hlasovalo: 473

Foto:
Profimedia
Zdroj:
EF

Súvisiace články

Diskusia k článku

comments powered by Disqus

Najčítanejšie články

Staň sa fanúšikom

Starostlivosť o seba