SEX PREDÁVA!
Odhalené ženské telá, ale i náznaky sexuálnych aktov sa v reklame objavujú od jej vzniku. Nahota však nepredáva len produkty, kde by ste ju čakali, ako je napríklad spodná bielizeň, ale i ťažké stroje, či náradie pre domácich majstrov. Podľa prieskumov spotrebiteľov provokujúca reklama zaujme viac ako klasická. A preto stále platí Sex Sells (Sex predáva).
Medzi prvými nápadmi ako zvýšiť predaj bolo umiestnenie kartičiek s nahými ženskými telami do škatuliek cigariet. Značka, ktorá tento trik použila, sa veľmi rýchlo vyšplhala na prvé miesta v predaji. To bolo ešte v roku 1890. Postupne sa nahota a náznaky dostávali aj na billboardy, stránky magazínov či do televíznych reklám. Najčastejšie so sexuálnymi motívmi narábajú kreatívci pri kampaniach na produkty, ktoré sú so sexom úzko prepojené. Či už sú to kondómy, spodná bielizeň, sexshopy alebo striptízové bary. Čoraz častejšie sa však nahota vyskytuje v reklamách na produkty, kde je jej využitie prvoplánové a to zaujať. Čo na tom, že taký bager nemá so sexom nič spoločné? Na billboarde si ho aj tak nik na prvý pohľad nevšimne, keď ho prekrýva v popredí stojaca odhalená kráska. S kontroverzným obsahom vo svojich kampaniach majú mnohé značky problémy na celom svete. Megaboard na istú podprsenku musel byť stiahnutý, pretože sa vodiči nevenovali ceste, ale prsiam modelky, čo sa prejavilo zvýšeným počtom dopravných nehôd. Kampane postavené na sexe majú aj výrobcovia pánskej kozmetiky. Asi najznámejšia je značke Axe, respektíve Lynx v iných krajinách. Jej kampane sú síce už niekoľko rokov postavené na rovnakom princípe – daj si Axe (Lynx) a ženy neodolajú – no ich výsledná komunikácia je zakaždým iná, ale vždy provokujúca. Či už je to vznik fiktívnych aerolíniek, v ktorej hostesky v sexi uniformách letušiek, ktoré viac odhaľovali ako zakrývali, chodili po meste a ponúkali vstup do elitnej spoločnosti alebo sprchovanie na pláži, ako to bolo nedávno aj v Bratislave. Sex má svoje stabilné miesto aj v reklame na módne kolekcie. Medzi najväčších provokatérov patrí určite Calvin Klein či Benetton. Odhalená telá modeliek, bozkávajúca sa mníška s kňazom, či súložiace páriky koní a psov. Aj to sa objavilo v ich kampaniach. Ďalšou kategóriou je náznak. Ten sa využíva najmä v reklamách na potraviny. Naaranžovať raňajky tak, aby pripomínali mužské prirodzenie predsa nie je ťažké, no a či je to vulgárne? O tom rozhodujú spotrebitelia. A väčšine sa to páči. Tak prečo nepoužívať sex v reklame aj naďalej?