Presunúť na hlavný obsah

NOVÝ SEDAN BMW 5 JE TU

Zdravie a relax

Na svete je už šiesta generácia sedanu obľúbenej série 5 od BMW. Slávnostné predstavenie nového sedanu nepočkalo na žiaden autosalón, automobilka ho ukázala začiatkom tohto týždňa vo vlastných priestoroch v Mníchove. Pripravte sa na skvelú výbavu, akú ma aj BMW 5 GT a BMW 7. Do predaja sa dostane novinka na jar 2010.

Obľúbený model vyššej strednej triedy prichádza už vo svojej šiestej verzii. Základné dizajnové prvky, ako i vnútornú výbavu bude mať veľmi podobnú ako nové BMW 5 GT alebo najvyššia trieda 7. Auto s dĺžkou takmer päť metrov a šírkou 1,86 metra bude mať až o 55 % tuhšiu karosériu ako doteraz. Kapotáž motoru, dvere a množstvo častí podvozku je práve pre dobré nastavenie hmotnosti vyrobených z hliníkových zliatin. Pod kapotou nového BMW bude na výber niekoľko druhov motorov. Pri premiére prichádza s jedným osemvalcovým a tromi šesťvalcovými benzínovými motormi, ale i s dvojicou naftových šesťvalcov. Ponuku neskôr doplní štvorvalcový turbodiesel s hliníkovou kľukovou skriňou a priamym vstrekovaním common-rail. Jeho maximálny výkon 135 kW/184 k pasuje BMW 520d, štandardne vybavené systémom Auto Start Stop, na najúspornejšie vozidlo svojej triedy. V kombinovanej prevádzke totiž spotrebuje iba 5 litrov na 100 km. Vrcholom bude BMW 550i, vybavené osemvalcom s technológiou BMW TwinPower Turbo a priamym vstrekovaním benzínu High Precision Injection a maximálnym výkonom 300 kW/407 k. Radový šesťvalec s technológiou BMW TwinPower Turbo, priamym vstrekovaním benzínu High Precision Injection a systémom VALVETRONIC v BMW 535i disponuje maximálnym výkonom 225 kW/306 k, zatiaľ čo ďalšie dva šesťvalce s priamym vstrekovaním benzínu High Precision Injection a prevádzkou so spaľovaním chudobnej zmesi poskytujú maximálny výkon 190 kW/258 k pre BMW 528i, respektíve 150 kW/204 k pre BMW 523i. Radové naftové šesťvalce s najpokrokovejšou technológiou prinášajú maximálny výkon 180 kW/245 k pre BMW 530d a 150 kW/204 k pre BMW 525d. Ku všetkým verziám je v základnej výbave manuálna 6 rýchlostná prevodovka, za príplatok ju môžete vymeniť za automatickú osem stupňovú. V rámci sériovej výbavy sa budúci majitelia môžu tešiť na bezkľúčové štartovanie, systém iDrive, automatickú dvojzónovú klimatizáciu, adaptívny tempomat, ale aj elektromechanické riadenie. K asistenčným systémom vodiča, zhrnutým po prvýkrát pod hlavičkou súboru BMW ConnectedDrive, patria Parkovací asistent, systém Surround View, kolízne varovanie s aplikáciou bŕzd v spojení Aktívnym tempomatom s funkciou Stop&Go a nový systém Speed Limit Device. Ďalšími obsiahnutými systémami sú Varovný systém zmeny jazdného pruhu, Varovný systém opustenia jazdného pruhu, Speed Limit Info, Head-Up displej, BMW Night Vision s rozoznávaním jednotlivých osôb a cúvacia kamera. Dizajn interiéru je stelesnením aktívneho charakteru vozidla a komfortných prvkov. High-tech funkcie v elegantnom prostredí vytvárajú silný dojem suverénneho moderného štýlu. Kokpit je natočený smerom na vodiča pod uhlom približne 7 stupňov, pričom jasnú orientáciu na vodiča zdôrazňuje aj asymetrický dizajn stredovej konzoly. Multifunkčné tlačidlá na novo vyvinutom volante teraz slúžia aj na ovládanie tempomatu. Všetky ovládacie prvky a tlačidlá ako aj displeje na prístrojovej doske s technológiou Black Panel sú usporiadané prehľadne a sú veľmi dobre čitateľné. Informácie pre vodiča a indikačné prvky sú usporiadané v kokpite na strane bližšej k vodičovi, zatiaľ čo displeje, ovládače a tlačidlá komfortných funkcií sa nachádzajú bližšie k stredu vozidla. Displej systém iDrive s uhlopriečkou až do 26 cm je na prvý pohľad štandardným prvkom, harmonicky integrovaným do palubnej dosky.